Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PERKAHWINAN SEJENIS (GAY) SEMAKIN POPULAR; RAKYAT MALAYSIA TIDAK TERKECUALI

Apabila dunia semakin maju dengan pelbagai macam teknologi nampaknya moral manusia semakin merudum jatuh ke bawah. Jangan kata soal keruntuhan moral, akhlak dan seks bebas di kalangan lelaki dan perempuan malah seks songsang semakin berleluasa. Walaupun isu Ariff Alfian Rosli dah lama diberitakan di dada-dada akhbar, isu paderi Ou Yan Weng Feng yang berkahwin sejenis di Amerika dan mahu menjalankan resepsi di Malaysia sudah lama basi di laman web, blog dan lain-lain media, namun aku merasa begitu terpanggil untuk menulis hal ini. Hal perkahwinan sejenis. Hal Gay. Hal LGBT.

Gay? Apabenda gay tu?

Kecik-kecik dulu, bila bebudak sekolah aku yang sama gender (baca; jantina) berpegang tangan beriringan ke toilet atau ke kantin kami semua dok pakat panggil gay! Padahal dalam kepala otak budak yang baru darjah 5 masa tu tak tau apabenda pun gay tu dan gay bukan setakat itu (baca; berpegang tangan) ia lebih dari itu. Kadang-kadang kecanggihan teknologi tidak mengiringi moral manusia di mana apabila manusia semakin maju, berdaya saing, materialistik, hidup tidak bercampur orang, individualistik dan lain-lain “tik” ianya bakal menjadikan manusia bertindak menggunakan akal fikiran logik sahaja tanpa berpandukan lain-lain medium (baca; agama, budaya dan adat) dan aku jamin medium-medium ini menentang seks songsang dan hubungan sejenis 500%!

Isu seks songsang yang begitu jarang didengar pada tahun-tahun 70an-90an kini semakin popular apabila ada sahaja “Front” atau penggerak yang menunjangi perjuangan seks songsang ini dan mempopularkan perkahwinan sejenis pula! Secara dasarnya perkahwianan sejenis ini boleh diertikatakan sebagai perkahwinan dengan pasangan yang mempunyai biologi seks atau sosial gender yang sama. Jadi, apa rasionalnya berkahwin sejenis antara lelaki dengan lelaki atau perempuan dengan perempuan? Jika lelaki mana mahu ditujah, sedangkan kedua-duanya ada benda yang sama, pedang yang sama! Mahu ikut belakang? Budus! Bukankah lebih elok lalu sahaja ikut jalan depan dengan cara yang sah dengan jantina yang berlawanan. Bukankah lebih elok? Bukankah lebih stim!?

Perkahwinan seks sejenis yang dipopularkan pada tahun 2001 (baca; zaman 2000 ke atas adalah zaman millenium, di mana zaman ini kecanggihan teknologi semakin mantap apabila inovasi dan lain-lain pembangunan giat dijalankan…malahan pada zaman ini banyak kajian nanoteknologi dan bioteknologi mula diperkenalkan) di beberapa negara sebagai contohnya Argentina, Belgium, Kanada, Iceland, Netherland, Norway, Portugal, Spain, Afrika Selatan dan Sweeden. Beberapa negeri di Amerika dan Mexico City turut mengiktiraf perkahwinan sejenis tetapi peruntukan undang-undang ini hanya tertakluk di negeri masing-masing sahaja tidak secara total negara tersebut. Ada juga negara yang tidak mengiktiraf perkahwinan sejenis di negaranya akan tetapi mengiktiraf perkahwinan tersebut jika ianya dilakukan di tempat/negara lain sebagai contohnya Israel, Negara Kepulauan Carribean, beberapa negeri di Amerika dan kesemua negeri di Mexico. Australia pula hanya mengiktiraf perkahwinan sejenis ini hanya apabila salah satu pasangan yang berkahwin menukar jantina.

Malaysia tidak terkecuali dengan hal ini dan sudahpun ada golongan LGBT (baca; Lesbian, Gay, Bisexual dan Transgender) yang berani bersuara untuk menegakkan “hak” mereka. Juga aku agak terkejut apabila Presiden Majlis Aids Malaysia, Tan Sri Muhamad Zaman Khan menyatakan bahawa ramai golongan muda lelaki melayu terjebak dengan seks songsang beberapa hari yang lalu! Kes-kes sebegini semamangnya menggusarkan rakyat Malaysia yang masih lagi berpegang utuh dengan agama dan adat resam ketimuran yang kuat. Juga jika dahulu pengamal seks songsang ini akan melakukan aktiviti mereka secara sorok-sorok, kini tidak lagi dan ada daripada mreka tidak segan silu mahu menunjukkan pasangan gay mereka kepada umum! Malah kelab-kelab gay di alam maya semakin banyak tumbuh dan berkembang biak manakala kelab-kelab gay yang sebenar semakin berlambak di luar sana! Kes berat ini umpama barah/kanser di peringkat awal dan jika ianya tidak dibendung barah tersebut akan semakin melarat dan boleh mengakibatkan nasib yang buruk di kemudian hari! Sudah lupakah dengan kisah kaum Lut satu ketika dahulu, bagaimana pula dengan kisah runtuhnya kota Pompei di Rom? Sudah alpakah kita semua?

Dari pengamatan aku, LGBT di Malaysia sedang berada di dalam gelombang kebangkitan. Dengan pelbagai hujah seperti kerana kasih sayang, keadilan, toleransi, hak asasi manusia yang ditafsir secara melencong, golongan ini boleh mempengaruhi ramai di kalangan umat Islam yang boleh bersimpati, bahkan terjebak ke dalam gejala negatif ini serta bangga dengan perlakuan mereka. Manakan tidak, dengan promosi Seksualiti Merdeka sedikit masa dahulu, resepsi perkahwinan sejenis seorang paderi di tanah air setelah melangsungkan perkahwinan di New York, Amerika serta yang terbaru Ariff Alfian yang berkahwin sejenis dengan seorang lelaki di Dublin, Ireland. Ini semua menunjukkan bahawa masyarakat Malaysia sedang diancam dengan sejenis penyakit yang wabaknya amat sukar dibendung! 

File - In this June 20, 2008 file photo, the Reverend Dr. Jane Spahr, left, a Presbyterian minister, performs a same-sex marriage for Sherrie Holmes, center, and Sara Taylor, at the Marin Civic Center in San Rafael, Calif. A Roman Catholic church in San Francisco that canceled a series of pre-Christmas services featuring gay ministers from other denominations is being criticized for sending a negative message to its predominantly gay and lesbian congregation. Pastor Steve Meriwether of Most Holy Redeemer Church late last month rescinded the invitations he had extended to Spahr and two other ministers at the direction of San Francisco Archbishop George Niederauer, the San Francisco Chronicle reported Friday, Dec. 23, 2011. (AP Photo/Eric Risberg, File)

Seorang paderi mengahwinkan pasangan sejenis (sekadar gambar hiasan)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ariff Alfian yang bertanjak dan masih mengaku islam dan kononya akan mengekalkan keislamannya hingga akhir hayat sedang mencium pasangannya di majlis perkahwinan mereka di Dublin, Ireland. Memalukan sungguh Ariff! (juga sekadar gambar hiasan)

p/s – Kembalilah kepada norma hidup yang asal! Lebih baik kao maen pelacur dari kao jadik gei!

About these ads

7 gerakbalas-gerakbalas

  1. popo

    sian ke mu mat ariff erh.. balikla ke pangkal jln.. mu sesat jauh benor da tu..

    Disember 26, 2011 at 2:27 am

  2. tak tahu maluw

    Januari 3, 2012 at 8:10 pm

  3. Semoga Tuhan tunjuk jalan terbaik untuknya. Doakan yang baik saja.

    Januari 4, 2012 at 4:17 am

  4. norizan busri

    hukum tuhan bukan setakat kat akhirat je, kat dunia pun akan dtg balasan. ingat2 lah.

    April 11, 2012 at 3:54 am

  5. CHE SHAM HJ ABD LATIP

    MCAM MANA NAK LAPOR KAHWIN SEJENIS

    Mei 28, 2012 at 2:46 am

  6. ISLAM ITU INDAH

    TOLONG LAH SEDAR DENGAN APE YANG KO BUAT TU….PRKARE NIE BUKAN NYE BRU LAGI.,,,ZAMAN NABI DLU PON DA ADE PERKARE NIE TPI APE YANG BERLAKU DENGAN KAUM TU…SEMUANYA HANCUR DI MUSNAHKAN OLEH ALLAH S.W.T….JADI TAK MUSTAHIL KALO KEHANCURAN TERSEBUT AKAN BERLAKU PADA MASA KINI KERANA TIADANYA USEHA UNTUK MENGHAPUSKAN GOLONGAN2 SEBEGINI….HAPUSKAN LGBT…TEGAKKAN ISLAM…!!!

    Julai 13, 2012 at 3:07 am

  7. Hery

    Geli-gelemang aku tgk..

    Ogos 25, 2012 at 11:59 am

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 816 other followers