Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PENDATANG ASING OHHHHH…..PENDATANG ASING…..

Minggu lepas time raya, adalah aku duduk lepak-lepak sambil baca paper Metro, aku tertarik dengan kisah pendatang asing yang “menyambut syawal”. Meriah sungguh. Lain dari yang lain dan sungguh sensual! Tiada hidangan ketupat dan rendang yang tipikal. Tiada riuh hilai tawa sanak saudara dan handai taulan. Tiada juga sesi maaf-memaafi di antara satu sama lain. Apa yang menarik, mereka memanfaatkan cuti umum dengan mendapatkan perempuan-perempuan murahan di lorong belakang mati. Mereka mendapatkan hidangan yang luar biasa dengan sentuhan erotis gadis-gadis jalang di lorong tersebut dengan ditemani hilaian suara asyik gadis-gadis tersebut di atas tilam murah yang tak berapa nak empuk!

Bertambah menarik lagi, dari artikel tersebut juga melaporkan terdapat segelintir pendatang asing ini sempat mendapatkan ubat kuat sebagai penambah perasa pada aksi mereka diranjang nanti.

Ok, tinggalkan isu pendatang asing “beromen” di pagi syawal.

Pagi tadi, sempat selak-selak akhbar Utusan. Baca sukan. Baca ekonomi. Baca cerita dunia. Sempat juga baca ruangan forum. Sekali lagi isu yang ditimbulkan melibatkan pendatang asing di pagi syawal yang mengambil kesempatan cuti umum menyerbu pusat bandar KL untuk “melancong” dan “makan angin”. Ada negro. Ada Bangla. Ada Indon. Ada Myanmar “Babi” (baca; sejak kes pembunuhan secara “massacre” oleh orang-orang Myanmar terhadap Rohingya serta layanan kerajaan Myanmar terhadap kaum Islam itu aku terus banned orang-orang Myanmar di Malaysia ni. Tambah-tambah dengan isu Bola Sepak bagi kelayakan Piala Asia yang lepas di mana Myanmar main tipu dengan  mengguna pakai khidmat pemain melebihi 22 tahun untuk pasukan mereka terhadap pasukan Malaysia lagilah aku hangin satu badan dengan mereka. Malaysia tewas dan tak layak ke Piala Asia. Sial!). Ada Nepal. Ada Vietnam. Ada Kemboja. Ada orang-orang Amerika Latin. Pendek kata satu dunia dah jadikan Malaysia ni hab/port/pusat  sehenti untuk mereka “melepak”. Sial!

Reaksi orang kita bila pendatang asing ni dah ramai sangat ada pelbagai. Takut. Cuak. Rimas. Menyampah. Loya.Benci. Rasa nak pukul dan langgar dengan kereta laju-laju.

Kenapa?

Sebab mereka ni datang ke Malaysia ada pelbagai niat jahat. Contoh. Negro/Awang Hitam tak habis-habis buat masalah sosial dengan menipu melalui internet black money dan juga jenayah samseng mengganggu dan menggoda wanita tempatan. Yang datang dari negara jiran seberang yang konon-kononnya “serumpun” pula tak habis-habis dengan jenayah pecah rumah, samum dan rompak bersenjata (baca; rumah aku pernah dirompak masuk oleh penjenyah Indon yang bersenjata parang pada tahun 2006. Kami sekeluarga diikat dan segala harta benda kami yang bernilai telah dirompak). Mat Bangla pulak terkenal dengan kaki perempuan, pervert dan gatal. Jenayah berleluasa. Penyakit berjangkit dan segala jenis penyakit pelik-pelik makin banyak pula berlaku.

Kalau diikutkan, dah banyak kali isu ini diangkat. Dah beribu kali isu ini diutarakan dan aku rasa dah banyak kali Saudara Mazidul menulis di blog beliau. Tapi kenapa masih berlaku? Kenapa pertambahan mereka semakin mendadak sejak akhir-akhir ini? Kalau dulu di kampung aku di Batu Pahat, Johor nak tengok negro tak kan jumpalah…tapi, sekarang bersepah! Tu belum dengan lain-lain pendatang asing lagi.

Kenapa jadi begini?

Kenapa?

Why?

p/s – Bukan 1 Malaysia lagi bro. Lu patut cakap ” SATUUUUUUUUUUUUU………..DUNIAAAA!!!!”

p/s/s-Pelik bila time sembahyang Jumaat ke, Terawih ke atau Solat-solat Fardhu di masjid-masjid atau di surau-surau tak pernah pulak aku nampak pendatang asing yang muslim ni berjemaah bersama. Hairan. Tak kan pergi beromen kot!

About these ads

5 responses

  1. Itulah namanya asam garam kehidupan. Cuma kebaykn mereka terbawa-bawa budaya dari kg mereka.

    Itu pasal…datang malaysia nak cari pasal. Undang2 kene perketatkan sikit golongan yang sewenang2nya ambil kesempatan utk meruntuhkan akhlak dan budaya malaysia ni…

    Ogos 30, 2012 at 10:18 am

    • faerrin

      Ditakuti mereka yang cari pasal ni (warga asing), dah ada IC merah. Tak pasal-pasal kita yang susah!

      September 3, 2012 at 4:58 am

  2. Satuuuuu Dunia.? Kau memang jenaka. Heh.

    September 3, 2012 at 3:12 am

    • faerrin

      Bukan jenaka Pacat. Ini namanya realiti……tak percaya? heh!

      September 3, 2012 at 4:59 am

    • Kalau Jepun ada Istana Takeshi,

      Kita ada Istana ROSMAH.

      Setuju.?

      September 3, 2012 at 6:39 am

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 817 other followers