Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

suara si tukang kayu..garau tapi lunak dan merdu..

lagu arctic monkey berkumandang..”dancing shoes” katenye..aku layan..jiwa tenang..tak de yg kacau..aku pikir..

x pe..x yah pikir..bile kite pikir, otak akan bekerje keras, otak kanan dan otak kiri maksud aku..otak bawah dan atas pun same..tapi ade ke otak atas dan bawah?? serebelum, serebrum dan medula oblongata akan saling bergaduhan, berebutkan tender sape dulu yg patut dijana, sape dulu yg patut dipakai..dah..x yah pikir.. korang pikir lah sendiri..aku pun dah malas nak pikir2 lagi..terus je buat, terus je langgar..tapi jgn langgar lari, kalau lari naik kereta tak pe..laju sket..kalau berlari-lari anak..mampus!!

aku memula mcm dah malas nak menulis..tapi bile aku tak menulis, aku kordu, mati kutu, aku lemah, batin dan zahir aku turut lemah..bile dah lemah, aku jadik sampah, aku jadik pinggan dan kaca kitar semula, aku dah tak gagah..tak segagah gaban hero jepun naik kereta merah, aku tak sekuat power rangers yg kalau gaduh panggil geng2 (robot)..dan aku jugak jadik tak ensem dan macho..

so, tuk jadi kuat dan gagah juga hensem serta macho tahap hero remaja juara dunia, aku perlu menulis..dan bile aku menulis, aku perlu ada satu ruangan khas tuk menulis..dan sudah tentulah..

“tekanan perkataan” menjadi pilihan..

“tekanan perkataan, buatan orang putih tuk malaysia”..

kewl bukan ?..dah..x yah pikir..

 

Advertisements

2 responses

  1. oh, ni blog baru kau ye…ingat kan dah tinggal kan dunia berjartatan ni…hahaha…

    Mei 13, 2008 at 1:56 pm

  2. faerrin

    zuriaf..aku tak boleh lekang ngan dunia ini..jartatan!!

    Mei 17, 2008 at 10:06 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s