Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

ape logiknye nasik tu di goreng??

ape kena dengan nasik goreng?? aku rase nasik goreng tak bersalah dlm hal ni, bukan kehendak nasik putih itu hendak di goreng di dalam kuali, bukan kemahuan nasik putih itu yg hendak di tumis bersama-sama dgn bawang putih dan bawang merah, bukan juga keperluan bagi si nasik putih itu untuk digaul bersama dgn segala lauk2..udang, ketulan ayam, bebola ikan dan segalanye..bukan salah nasik putih..

“aku tak suke nasik goreng, sbb aku rase x logik la nasik tu tuk di goreng..sepatutnye, nasik tak boleh di goreng..janggal la..x logik..x logik”…

ni petikan dari salah seorang kate2 akak kat pejabat aku..menurut beliau, kak nurul (bukan name sebenar) yg berumur 26 tahun, gadis genit bermata cokolat koko jeli, bermuka pan-eurasia, bertudung litup dan gemar memakai selipar jepon kaler merah2 merun di dalam opis serta mempunyai hobi yang cukup homogenous dengan mane2 perempuan di muka bumi ni, iaitu bergosip..sejak beliau menjejakkan kaki ke muka bumi ini, tak pernah walau sekali pun makan atau jamah atau mencube2 untuk makan nasik goreng..aku dah interview..

“akak, kenapa tak makan nasik goreng?”..aku tanye..

“jawapannye, tak masuk akal, kalau nasik tu di goreng..tak logik”..jawapnye ringkas..

memang kat dunia ni banyak makan yg tak logik, amek contoh sosej..ade ke patut daging tu di makan dgn roti?? x logik bukan..berger?? mcD??

ade lagi..karipap..ade ke patut kentang digaulkan dgn kari lalu di sumbat ke dalam tepung kemudian di goreng..ape kes semua ni?? aku suke karipap

huh..memang manusia ini kreatif..inovatif..dan tentatif!!

 

Advertisements

12 responses

  1. adekah kau sedang lapar ketika entri ni dihasilkan..? hahaha…

    Mei 15, 2008 at 10:56 am

  2. faerrin

    aku sedang makan maggi kat pejabat sambil buat ot, sambil tonton bella..

    haram kan perangai mcm ni??

    haha

    Mei 15, 2008 at 11:10 am

  3. agak pelik gak kak nurul boleh berfikiran begitu…

    cuba bawak dia dtg warong bapak aku…
    kena nasi lemak goreng…
    mesti meleleh air liur dia..

    Mei 15, 2008 at 5:10 pm

  4. tongah

    ko asyik dengan maggi je..tak logik btul..gaji besar makan megi..tak logik..tak logik…tak logikkkkkk

    Mei 15, 2008 at 5:59 pm

  5. z to the A

    err..mengapew nasi goreng dicipta..kite neh kn ade macam2 taste..macam2 pe’el(btulkah eja fi’il begitu?)..mesti la nak try something yg laen..kalao camtu2 jew..bosan la kn..hurm3..aku merepek..ko buley abaikn komen ini..sekian trimas~lalalala~

    Mei 15, 2008 at 6:29 pm

  6. faerrin

    nai..sedapke nasik lemak goreng?? kalau nasik goreng biase pun tak penah di jamah, inikan pula nasik lemak goreng..uhhh…2 kali anehnye tuh!! tapi aku suke nasik goreng..mane kdai bapak kao, nt aku trun bp, aku dtang..

    tongah..gaji simpan beb, gua nak beli evo!! paling cikai pun nak angkat jazz..

    z(a)..ape kabar kao, lame tak jenogk2..kao tak merepek, kao ok pade aku!

    Mei 16, 2008 at 5:04 am

  7. bila difikir2kan..
    memang tak logik rupanya..

    Mei 16, 2008 at 7:14 pm

  8. faerrin

    nigina yg rock!!..btol, mmg tak logik..sungguh tak logik, tapi yg tak logik itulah manusia suka..

    Mei 17, 2008 at 10:03 am

  9. nasi goreng tak logik? kalau macam tu, kita berlaku kejam kerana buat nasi himpit!!

    Mei 17, 2008 at 6:08 pm

  10. azrul

    aku rasa lagi tak logik kalau mentos dimakan dengan kuah kari sambil kunyah sireh..

    Mei 18, 2008 at 8:44 am

  11. sebenarnya kan,kalo difikir-fikir,semua benda dalam hidup ni tak logik dan kelakar.
    nape gua komen lagi sekali pon tak logik jugak.
    apakah rasionalnya.

    Mei 18, 2008 at 9:14 am

  12. datang la bp rase nasi lemak goreng…

    warong bapak aku dekat bus stand lama blakang summit…

    ajak tongah skali..

    Mei 19, 2008 at 5:00 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s