Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

hari isnin, kite mesti ke opis dan kerje!

hari wesak..hari cuti..cuti untuk sesape yg menyambut wesak..pade sesape yg tak menyambut wesak juga boleh bercuti, kerna, ini adalah cuti umum yg dah di istiharkan oleh kerajaan mesia..

hari isnin, hari kerje..wajib bekerje..di mesia, hari isnin adelah hari untuk bekerje, tak penah di buat orang yg hari isnin adelah hari cuti, kecuali, cuti kecemasan dan juga cuti sakit..

dan pade hari ini, 19 mei 2008, adelah hari wesak dan juga adalah hari isnin, secara tak langsung akan timbul satu persamaan linear antara kedua-dua hari ini..ini boleh di buat melalui formula yg aku cipta ini:

wesak (cuti umum) + isnin (waktu bekerje) = cuti buat pekerja2 di mesia

justru itu, dari tadi aku pikir..dan aku juga telah berlawan prinsip antara “diri aku dan juga aku”..dimanakah aku skang ini..sedang duduk di depan pc, ade meja berwarna kelabu, di dendangkan dgn lagu2 yg agak kewl dan berjiwa aku, ada banyak dokumen2 dan borang2 yg perlu di setelkan dan memerlukan semakan dan pengesahannye..suhu sejuk, dan tiada bunyi riuh-rendah..di manakah aku?

“weh, kao kat pejabat la dowh!”..satu suara cube mengkontradiksikan kondisi aku..

“aku di pejabat?? kenapa aku di sini, kenapa aku tidak berada di GSC, atau TGV sambil menonton filem dan ditemani oleh gadis2 genit yg cumel (aku tak de gf)”..getus hati ku..

“kenapa aku tidak berada di JJ, sambil membeli belah dan mendengar iklan promisi JJ “datanglah ke jualan murah jusco!”..aku mula persoalkan diri..

“sebab kao banyak keje la dowh!”..satu lagi suara yg cube menggugat iman aku..

demn!! kerje..kerje..kerje..aku balik dkat2 pkul 7 mlm!!

12 responses

  1. hahaa..lalalala..kerjaaaaaaaaaaaaaa…

    Mei 19, 2008 at 9:40 am

  2. faerrin

    cendol..cis kao!! kao kerje nanti, kao tau la neraka itu panas atau tidak..

    Mei 19, 2008 at 10:32 am

  3. tongah

    huh? kerja? huh? takde gf? huh? kau? huh? tipu? huh? cuti la…

    Mei 19, 2008 at 10:42 am

  4. z to the A

    kasian ea..kerja pule..aku sronot berada di rumah..koekoekoe~

    Mei 19, 2008 at 5:59 pm

  5. cian.

    Mei 20, 2008 at 3:05 am

  6. faerrin

    t to da ngah..aku mane ade awek ngah..kao pun tau kan?? hahahah..aku tak tipu, tipu berdosa tahu??

    z(a)..nt kao de keje pasti kao merase ape yg aku rase..

    nigina..yaaa..sadis!!

    Mei 20, 2008 at 5:16 am

  7. z to the A

    tpkn..ade org ckp..sadis tu penggunaanye tidak betul sama sekali jika penyataannye merujuk kepada sedih..

    tpkn..aku rase sadis dlm bm mmg sedih tau..

    huawawawawawawa~

    takde kaitan..

    Mei 20, 2008 at 7:41 am

  8. ade orang terase, yang dipertua!!!

    hehe..lari!!!

    Mei 20, 2008 at 8:46 am

  9. azrul ialah joned

    azrul to the joned: ko takde gF? sejak bilakah? walaupun ko kerja dan susahkan diri, skurang2nya ko menyumbang kepada GDP negara.

    Mei 20, 2008 at 2:59 pm

  10. azrul ialah joned

    za: huwaaaa.. sadis & sedih & sadiq berbeza oke..

    Mei 20, 2008 at 3:00 pm

  11. kau membuatkan aku menjadi takut mahu berkerja…
    hehe…

    Mei 21, 2008 at 4:51 am

  12. faerrin

    nai..kao jgn takut..itu semua tanggungjawab..

    Mei 21, 2008 at 5:23 am

Tinggalkan Jawapan

