Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

sebelah itam, sebelah lagi agak coklat2 itam sedikit..

tangan gatal mahu menulis, hati berkeras mahu menulis, tapi otak buntu dan kematu untuk menulis..untuk menulis, perlukan bakat..perlukan sedikit kelembutan pada jari-jemari..juga mesti ada kemahiran yang artistik sambil di beri sentuhan elemen-elemen metafora dan personafikasi..kao tak perlu skor A1 dalam bahasa melayu mase SPM..juga kao tak perlu membuat latih tubi seperti membuat karangan yg panjang, tak perlu buat push up, sit up dan lain2..uhhh..demn!! aku tak tau ape yg nak di tulis..

x kan aku mahu menulis pasal awek ku?? aku tak punya awek..juga tak punya teman hidup..hahaha..aku jujur..ikhlas..tak tipu..tipu berdosa..lihat mata aku terus, berkaca2 dan bersinar2 tanda aku jujur..

x kan juga aku mahu menulis pasal kereta, aku tak punya kereta sport yang perlu di canang ke seluruh dunia..uhhhh…

aku masih di pejabat..perhati sekeliling, aku lihat akak2 sedang sebuk bergosip..aku x amek pusing..pandang ke kiri dan ke kanan, sebuk sorang dua akak sedang bermain konsol permainan ps2..juga aku tak amek pusing..

“kao kenapa arini?”..tanye member ku..

“aku rase aku makin sengal la dari hari ke hari..”..aku jawab.

“kenapa?”..tanye nye ringkas..

“aku pun tak tau..kao rase aku makin sengal ke?”..aku tanye balik..

“kao makin sengal ke? aku pun tak tau, kao ok je aku tengok..kao putus cintan ke ataupun kao tangkap cinta?”..sekali lagi aku di tanye..

“aku pun tak tau lahhhh…”….aku jawab ..

“jom ar makan”..member aku ajak..

“x mo..aku kenyang..”..

“kao kenapa ni beb, dah la dari pagi tadi kao tak gerak2 kuar opis..selalu pkul sploh kao p minum pagi, ari ni kao tak p memane pulak..kao kenapa?”..tanye nye sekali lagik..

“kao nak tahu,.tapi kao jgn cakap ngan org lain..kao pandang bawah..kao tengok kasut aku pakai..sebelah lain, sebelah lain..sebelah kiri tu, kasut bapak aku..sebelah kanan kasut aku..ni la punca kesengal-an aku arini”..

“kah!kah!kah!kah!kah!kah!”..berdekah tak terkata..(satu opis dengar)

“bodoh kao!!”..diam2 sudah la..

demn!!

 

Advertisements

7 responses

  1. azrul ialah joned

    maknanye bapak ko pun silap pakai kasut la ek?

    Mei 21, 2008 at 8:35 am

  2. cakap je trend terkini.

    Mei 21, 2008 at 12:12 pm

  3. z to the A

    serius kah ini???mmg sgt sengal!!!wakakakaka~

    Mei 21, 2008 at 6:12 pm

  4. faerrin

    kecik..bapakaku, pakai kasut baru dia..so, tak de masalah..aku je yg prob..

    nigina..ini namenye “nue skool”

    za..serius..aku tak tipu..tipu kan berdosa..

    Mei 22, 2008 at 4:54 am

  5. wei pakai kasut sebelah laen sebelah laen papa kedane wea.

    Mei 22, 2008 at 4:22 pm

  6. ain

    uits…blog baru? pnat aku menjejak ko….

    Mei 23, 2008 at 4:14 am

  7. faerrin

    panda..kao biau betol..aku rase sejak aku pakai kasut lain sebelah2 aku makin kaye je..hahaha..gaji dah masuk!!

    ain..yup, blog baru..kao pun suke lari2 jugak kan, aku ikut trend kao laaa..

    Mei 23, 2008 at 6:25 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s