Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

seiri,seiton,seiso,seiketsu,shitsuke..

“entah laaaaa…aku bukan minat pun…”

“nape kao tak minat?? kan ke nanti kao dapat sijil2..karang kao nak apply ape2 senang sikit..tapi nak x nak kao kena gak pegi kursus nih..nih penting nih..”

“yela..yela aku pigi…”

yang aku nak pigi ni bukan kursus nikah kahwin..tapi kursus 5S..harap  maklum..5S..

aku pigi kursus 5s..bertempat di esset, selama 2 hari..banyak..mmg banyak bende aku boleh dapat..ilmu 5s aku semakin tebal, dan aku rase aku da belajar 5s ni tah berapa kali..mungkin aku boleh di gelarkan dewa 5s..tapi tak pe..

“seiri, seiton,seiso,seiketsu,shitsuke”

ni sume dah ade dalam kepala..aku kini di tauliahkan sebgai 5s inspector..hahahahaha

makanan mewah..cukup mewah..uhhhh…

tapi yang tak mewah..poket aku semakin menipis..dgn reger minyak yg dah macam haram..aku rase aku nak tido jek kat opis..tak payah balik umah, nak balik pun seminggu sekali..duit minyak aku boleh save..kalau dulu aku isi minyak rm10 cukup tuk dua hari pergi balik, tapi skang..rm20 pn tak tentu lagi..

aku dah usha gak bawah meja aku, ade ruang yg cukup tuk aku selitkan toto, bantal2 dan selimut..n kalau aku mahukan suasana romantik, aku perlukan sedikit sentuhan eric leong tuk men”casa” impiankan set bilik tido aku kat bawah meja aku..

emm..sedikit penataan cahaya yg agak suram2, romantik dan sentuhan pewangi ambi pur yg menyegarkan akan aku letakkan di sudut tepi mini bilik tido aku..dan jam loceng berbentuk ayam akan aku letakkan bahagaian atas kepala aku..

emmm…aku mahu tido di pejabat..aku akan cube..

kos efektif dan juga lebih berjimat cermat..cis!!

KERAjaan kate suh jimat cermat..tapi depa tak berjimat pun..huh!!

15 responses

  1. idea yang bernas!
    lepas ni wajibkan tempat keje untuk sedia perkhidmatan asrama percuma.

    Jun 12, 2008 at 11:48 am

  2. azrul joned

    kau nak murah kau suruh si ZA meng-interior desainkan meja ko tu bagi ada rasa sentuhan rumah..

    Jun 12, 2008 at 4:55 pm

  3. bulussan

    lu 5s
    aku 6S beb
    tiap² minggu ada inspection di setiap cubicle
    sapa tak lepas, dapat tag merah, ‘6S audit’
    takde action taken, kena denda

    tapi, semalam, masa aku ke Crystal plaza
    bahagian IT, meja mereka tak ubah macam tempat pelupusan kertas², makanan², pakaian, gila bersepah.

    Jun 15, 2008 at 6:20 am

  4. KNB

    Bukan main panjang lagi nama blog kau. Haha. Aku letak ‘Meja dan Kerusi’ saja di blogroll aku. Boleh kan?

    Jun 15, 2008 at 10:31 am

  5. so.. ini la dia keturunan sunan ampel???
    u got it right.. sunan ampel bukan orang sumatera..
    tp dia org demak.. haha..
    maaf, pelajaran sejarah saya hanya dpt 6 out of 10.. hehe..

    btw, apa kbr UKM..?
    nk mintak email kak pura from FTSM ni.. boleh tlg carik kan tak??? *big grin*

    Jun 20, 2008 at 9:28 am

  6. azrul joned

    theme baru ko best…

    Jun 21, 2008 at 5:03 pm

  7. bulussan

    bro, hang dah beli keta baru ka?
    gua fenin la mau beli keta apa pun tak tau
    dgn minyak dah naik
    plg tggi aku nak amik pun, 1.6.
    atas 1.6 aku tak nak. minyak macam air nnt..

    ko dah tgk 2008 Hyundai Accent 1.6 CVVT
    rm73k++
    macam best beb
    http://www.terato.com/cars/content/view/1042/38/

    yg keluar kt tv tu, accent gak. sport tak salah aku. lawa siot~

    Jun 22, 2008 at 10:24 am

  8. faerrin

    nina…ukm ok jek

    kak pura tu sape yek?? bagian and jabatan mane?

    Jun 23, 2008 at 12:22 am

  9. faerrin

    azrul…dunia ini perlukan perubahan..aku juga begitu..tapi yg penting..mesia ini juga perlukan angin perubahan…hahahahaha

    Jun 23, 2008 at 12:23 am

  10. faerrin

    bulus…sori bro…aku tak jadi nak beli kete baru, aku upgrade kete yg aku ade ni jek..lau aku angkat baru, potong bank lagi, duit minyak lagik..nak simpan duit lagik..nak bg adik2 aku duet lagik..nak bebelanje lagik..n yang penting, duet mahu kawen lagik..uhhhh..payah2

    aku tak beli, minyak pun da naek..tak bebaloi..org zaman skang pkai kete kecik2 jek..below 1.0

    aku mahu modified kete aku jek bro..hehehe..jimat sket..kang aku nak beli umah lagik ni..tu yg penting..

    Jun 23, 2008 at 12:26 am

  11. heh…aku suka idea tido bawah meja tu…memang jimat..hujung minggu je baru balik rumah..muahaha

    Jun 24, 2008 at 4:32 am

  12. faerrin

    zuriaf..aku da stat tido bawah meja pun…

    praktis lagik…

    meja makan umah aku…lalalalala

    Jun 24, 2008 at 6:08 am

  13. inspektor? uishh..ko dah sebaris dengan…err..sebaris dgn..aha, sebaris dgn anak jason lee yang berlakon dlm my name is earl..hehe

    Jun 25, 2008 at 7:42 pm

  14. sebab itu mereka dipanggil KERA kerna mereka tidak reti berjimat.

    Jun 28, 2008 at 10:19 am

  15. 5s? bukan ada di tampal dekat SR ke?
    Telekom macam guna prinsip 5S gak…

    KERAjaan mmg begitu… kita makan keledek, mereka mkan bende2 yg sedap…
    yg kaya makin kaya, yg miskin makin miskin…
    nasib badan….

    Julai 3, 2008 at 5:56 am

Tinggalkan Jawapan

