Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

Archive for Julai, 2008

pandu dan berhemah..bagus kan?

Kalau di lihat dari kaca mata aku yang berkaca mata ini, mutakhir ini dan juga zaman ini..sudah makin ramai kaum hawa yg mendominasi ruang2 di dunia ini..dan sering timbul dalam hati aku ini..

adakah wanita atau perempuan ini atau juga lebih dikenali sebagai kaum hawa berniat nak menakluki dunia..mungkin ya dan mungkin tidak..

aku tidak pesimis pada mereka, malah jauh sekali bersikap anti-semitik terhadap kaum wanita jauh sekali mencebik akan kejayaan mereka..aku bangga..tapi, aku akan berasa agak sedikit jengkel dan dengkil pabila melihat tatasusila wanita yg sedang @ tika memandu kereta…

“OWWWW…mereka sangat berhati2..sehingga membahayakan pemandu lain”…kate seorang pakcik yang aku temuramah ,minggu lepas..

“kadang-kadang..dorang ni lau nak potong, maen potong jek..signal pun tak bagi..geram aku!” ini kate seorang brader evo lapan yg aku jumpe kat jalan chow kit..

“haaaa…lagi satu..lau nak masuk simpang, maen masuk je simpang, kekadang bukan dorang nampak ke ade orang lain yg da get ready dulu nak masuk simpang..anak mak cik nyaris kna langgar ngan sorang remaja wanita yg bernama lia (bukan nama)..dah la naik kancil turbo, siap pasang radio kuat2 lagik..ish, ish..anak sape la tu”…keluhan dari seorang mak cik yg tak puas hati kerna anaknye nyaris2 di langgar pemandu wanita..

yaaa..aku dapat simpulkan..wanita masih perlukan “guideline” ketika memandu..

“juga jgn minum dan pandu”

minum di pandu lalu mcD tak pe..