Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

buang mase betol..

ni perbualan yg aku dengar ketika sedang riuh menguruskan kemalangan jalan raya” aku curik dengar..tak berdosa pun kan???

“er…bang..boleh tak tolong cabutkan lampu trafik tu? tak pun aleh kan ke tangah skit..tengah sungai sane..”jerkah sorang mamat  kreta ranggi sambil jarinye menuding ke tengah sungai..

kebetulan pulak lampu trafik tu diletak kan di tengah jalan berhampiran sungai..

“kao kenape dik?? pasal pe lak kao nak cabut lampu tu, siap nak alih2 ke tampat lain lak..suke2 kao je nak wat gitu..nape kao tak mintak tebang je lampu trafik tu??bakar je ke?? kan ke lampu trafik tu bagus tuk lalu lintas..bole menyusun lalu lintas dengan teratur..justru boleh mengurangkan kesesakkan jalan raya”…

“memang la bang..tapi sebulan sebelum lampu trafik ni wujud..jalan ni tak penah2 nye nak “jam”..tak de penah sangkut2..tak de penah wujud eksiden yg kerap..ni bile pagi je eksiden, bile eksiden je pagi..dah la orang nak g keje..jalan sangkut lak tu..leceh ar camni..apsal tak eksiden je kat tengah sungai ke..ni tak..kat tengah jalan gak nak eksiden..cis!!!..getusnya geram..

aku masih memandang sekeliling..keadaan makin hangat..dan makin panas..seolah2 seperti ade satu perbahasan..

aku tak hiraukan mereka..aku terus menuju ke kereta ku yg ku parkir di tepi jalan..

“cis..masalah simple je pun nak gado2 ke? si mamat kreta tu, nak laju sgt, nak cepat sgt apsal tak lalu je sungai tu, naik sampan sudah, g kerja..yg pak cik tu pulak suke sgt ngan lampu trafik ni apsal..dah memang btol, sejak dua menjak lampu tu ade..memang menyusahkan hidup aku..jalan jem yg amat!!

“er brader…lau eksiden teruk tak pe gak brader..ni, plat depan je patah nak kecoh..cis!!!”..buang mase je..

Advertisements

2 responses

  1. Liaiguism

    Cheap Mobile Phones

    Mac 2, 2012 at 1:14 am

  2. OVALAYRAR

    Task 1

    Mac 18, 2012 at 8:44 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s