Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

Bermonolog dalaman antara aku dan aku

idea memang sukar dicari. idea berasal dari perkataan Greek yang bermaksud gambaran dalam minda. justeru secara logikanya, idea itu haruslah muncul dalam minda sebelum ia dicurahkan di mana-mana.

apa yang cuba aku luahkan di sini adalah bahawa idea itu melalui sebuah proses yang dinamakan idealisasi di mana ia harus terbit dalam akal dahulu sebelum ia turun ke jari-jemari dan lantas ia ke papan kekunci dan monitor. jadi, kita haruslah bersabar.

aku pun selalu gak kekeringan idea. walaupun, kita dilengkapi pelbagai kelenjar yang merembeskan hormon-hormon dan enzim-enzim yang pelbagai, tiada kelenjar yang merembeskan idea. mengapa? kerana idea itu istimewa. buah fikiran! begitu istimewa nama yang diberi kepada idea. mana ada lagi bahagian manusia yang digelar buah kecuali buah da.. em.. buah… em, papepun, idea itu istimewa r senang citer.

kalo kite rilek jer, pasti idea akan datang. kadangkala mungkin idea datang lambat sket sebab jalan jem, lagipun perkhidmatan pengangkutan awam bukannye efisien pun.

kesimpulannya, kite perlu bersabar pabila menunggu idea, kerana idea kadang-kadang tersangkut kat trafik lite jugak!!

2 responses

  1. wwaa…
    kau dah aktif berblog semula ya…
    tak perasan lak aku…
    tak pe… aku komen semua entri yang aku tak pernah baca lagi…

    kau tertinggal sesuatu la…
    lelaki pun ada jugak…
    buah pel… ops!!!

    dah2 jgn mencarut…
    hahahaha…

    Oktober 7, 2009 at 4:54 pm

  2. apa yang merepek pasal idea ni haaa…

    Oktober 8, 2009 at 6:01 am

Tinggalkan Jawapan

