Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

HARI ISNIN MEMANG BOSAN

Duduk di dalam ofis dengan tempoh masa yang agak lama pasti akan membuatkan otak kita membeku, buntu dan lembap, dengan mood kerja yang sedari tadi macam acuh tak acuh dan beransur-ansur menguncup aku mula mengantok. Mata yang kiri masih terang benderang, mata yang kanan pulak dah nak terkatup-katup nak tertutp..berat yang amat, macam ada sauh kapal yang tergantung kat hujung kelopak nih. Terus aku tengok jam tangan, tak cukup dengan itu aku menghadap pulak ke jam dinding tergantung di dinding ofis betul-betul di depan bilik aku….

“ish, baru pukul 3 petang…apsal la ari isnin ni lewat sangat nak berlalu…bosan giler ni”…..

“bila lah nak pukul 5 nih…mood dah ilang, ngantuk pulak dah mari..”…

Bosan dalam konteks aku bukan bermaksud aku ini tidak ada kerja, jauh sekali untuk mencurik tulang atau “mengulor”..tapi disebabkan kerana kerja-kerja hakiki ini terlampau banyak dan menimbun lantas membuatkan otak aku yang cerdas dan cergas seawal pagi tadi telah menjadi perlahan dan kemahiran berfikir secara waras telah berkurang.

Duduk di dalam bilik kecil dan berkaca membuatkan aku seolah-olah ikan perhiasan jika dipandang dari luar..taapi jika aku memandang ke luar dalam erti kata kedudukan aku yang kini dari dalam bilik, bila aku melihat keluar..seolah-olah aku sedang melawat rumah sakit mental..ya lah..di bahagian aku sendiri, telefon dari pagi ke petang tidak berhenti-henti berbunyi, belum lagi dengan pekikan terlolong-lolong yang mahu itu dan ini…fenomena ini boleh dikatakan selalu terjadi seolah-olah di dalam pasar basah.

Mata dah tak boleh blah..aku nak carik pot baekkkkkk….

mane bro??

SURAU!!….HEHEHEHEHEHEHE….

Tinggalkan Jawapan

