Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

Mara ke kedai makan!!

Kehidupan di ofis memang selalu menjengkelkan, meletihkan dan memenatkan fizikal, rohani dan jasmani..dan apa yang penting masa yang lapan jam ini diperuntukkan di ofis akan berlalu dan berjalan agak pantas, pejam celik dan sedar tak sedar jam dah pun menunujukkan 12 tengah hari…

“incik tuan punya badan, aku dah lapar gile dah ni…bile kao nak bergerak menjalankan misi kao seperti biasa?”..perot da mula melontarkan pertanyaan..

“sabar la dow, aku ada bnyak kije lagi nih..kang bos aku si Pn.H mengamuk lak bile benda yang dia nak ni aku tak bagi…karang pukul 1 kang kita gerak laaa (biasanya aku akan gerak lebih awal..hehehehe)…lagi pun, nt kan kita akan makan beramai-ramai bersama teman-teman kao”…aku jawab.

“ok2”..perot menjawab ringkas…….

aku sambung kija, tangan menaip laju, segala data-data pasal kursus/latihan/seminar/bengkel dan lain2 aku cuba analisa kan..err…maksud aku, sambil buat analisa sambil “mengkomen”  facebook..sambil menyelam, sambil minom air…kalau serius sgt buat kije, mati kutu, buntu dan kematu kepala otak nih. Menurut kata seorang sahabat aku yang berstatus ayah kepada dua orang anak dan mempunyai seorang isteri yang agak comel..” Keje..keje jugak, facebook..facebook jugak..kalao keje dah tak bole blah nak buat, baek layan facebook dari buat keje”…

“waahhhh…incik S, bz nampak..bnyak sangat ke data yang nak kena buat analisa?’..sorang kerani dari luar menegur..

“ooooooooooooo….mestilah, nak kena buat analisa kusus dari Januari-Mac, mestila banyak…bukan sket2, nak tau brapa orang yang hadir lagi, nak buat analisa bagus tak bagus ke kursus yang dah dijalankan..memang banyak sampai tak dan ni (dengan gaya yang agak kool dan bergaya penuh konfiden aku menjawab)!”

“rajin incik S, tak sia-sia la MML amek incik S bekerja kat sini..dapat officer yang berdedikasi dan berkaliber…(ayat macam nak jek aku je ni)”..

Ceh, tak do kojo aku nak terlampao skema dan rajin kat ofis tu..kalao da otak jahat.. jahat jugak..kalao nak mengulor, aku mengulor jugak..err…tapi aku mengulor cara halal..dah pukul 12 sengah, baek aku kuar skang sebelum bos aku si Pn.S panggil tak pasal-pasal aku kena tahan, pastu tangguh makan tengah hari aku , bawak ke makan malam..ohhh…nasik campur berlaukkan ayam masak merah, kuah lemak cili padi ngan sayur-sayur yang menghijau, tunggu lah aku, akan aku santap kamu semua ke dalam perot ku…

VROOOMMMMM!!!!  (MARA KE KEDAI MAKAN BERSAMA GENG-GENG PEROT YANG LAIN)

Tinggalkan Jawapan

