Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

WAHAI WANITA-WANITA MEMANDULAH SECARA BERHEMAH DAN BERHATI-HATI

Ape yang kao rase bile kereta yang kao sedang pandu dihimpit, dan ketika itu jalan di penuhi dengan kereta-kereta, di kiri-kanan kao bersimpang siur motor-motor, bas dan lori tak henti-henti hon, keadaan ini akan membuatkan hati kao yang ketika itu agak “kewl” tetiba menjadi panas dan berapi, rase nak pukul orang, nak sepak dan terajang, mahu menjerit dan mencarut sepuas-puas hati, dan aku rase mungkin jugak korang rase nak seret orang atas jalan sambil “orang” tersebut di ikat pada kuda yang sedang berlari laju, diseret atas jalan bertar!!

Pagi tadi, ketika aku sedang memandu hendak menuju ke PPUM ketika waktu puncak, jalan lebuhraya persekutuan ni bile di waktu-waktu puncak memang sesak!! dan tiba-tiba satu kereta Nissan Latio 1.8, dari Edaran Tan Choong Motor menghimpit kereta aku, Honda City Mugen i-vtec. Aku yang ketika itu sedang rileks-rileks dan dalam keadaan terkawal telah naik darah, ya lah..manakan tidak, tak de nye nak bagi signal kiri, terus nak masuk dan terus menghimpit aku, hampir-hampir nak berlanggar!! Kalau berlanggar macam mana? sapa mahu ganti kan aku punye bumper mugen aku?? Bapak kao ke mak cik???

SHIT!!!

Tanpa rasa belas kasihan dan kesedaran sivik, terus aku kejar kereta Nissan Latio tuh, perempuan yang drive….ohhh…patutla, kalau perempuan yang drive, memang macam shibai! tanpa rase malu dan penuh geram aku terus buat satu “signal” tangan pada perempuan tu. Shilake!!!

Perempuan kalau bawak kereta memang macam tu, ape yang aku perasan mereka ini kalau memandu ade dua kategori.

Kategori 1-Terlalu berhati-hati hingga membahayakan orang lain.
Kategori 2-Terlalu berani dan menyebabkan pengguna jalan raya yang lain susah!!

Kategori 1

Mereka yang dari jenis ini kalau di atas jalan raya pasti akan membuatkan pengguna lain merasa tidak senang. Iyalah…..”terlalu berhati-hati”…sehinggakan menyusahkan orang lain. Mereka akan terlalu patuh pada undang-undang jalan raya, dan akan terlampau takut untuk memandu. Kalau diperhatikan lagi cara pemanduan perempuan dari kategori ini agak sama antara satu sama lain. Sebagai contoh, mereka akan memendekkan jarak tempat duduk, jarak antara kepala dengan stereng terlampau dekat, dan yang penting mereka akan memandu dengan berkaki ayam!!

Aku ada pengalaman ketika aku pulang ke kampung nenek di johor menggunakan jalan raya kampung di pagoh. Selepas susur keluar RnR Pagoh, jem telah berlaku, tapi masih bergerak secara perlahan-lahan, dan cuba bayangkan dari Pagoh jalan itu jem bergerak secara perlahan hingga ke Tongkang Pecah, dan ape yang menyebabkan keadaan ini berlaku??

Setelah aku tempuh dan potong lain-lain kenderaan hinggalah kenderaan yang paling depan sekali…dari jauh sayup-sayup kelihatan sebuah Proton Saga putih yang dipandu oleh perempuan yang dipandu secara berhati-hati!! Punyalah teruk jalan sesak, hanya disebabkan oleh sebijik kereta tu??….macam tak logik bukan..tapi itulah hakikatnya!

Kategori 2

Aku sambung lain kali jelah bile senang…hehehehe…

p/s- Kaum wanita jangan terasa atau melatah pulak sebab ape yang aku tulis ni, adalah kebenaran.

Tinggalkan Jawapan

