Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PAKAILAH HELMET KETIKA KEHILANGAN IDEA

Aku tak faham kenapa sesetengah manusia akan meluahkan perasaan dan ketidak puas hatian  mereka dengan cara kekerasan, dengan cara keganasan dan melepaskan apa sahaja yang terbuku di dalam hati dengan cara yang salah, menengking, marah-marah dan melakukan kerosakan atau vandalisme. Kenapa tidak diuruskan kelesuan hati atau stress itu dengan cara yang betul? bukankah itu lebih baik??

“Aku betul-betul stress ni jon…mana tidanya, aku kena jawab lebih dari 10 soalan Parlimen dalam masa yang singkat, depa nak petang ni jugak..dah la aku baru dapat tadi…pukul 3 sengah tadi”

“Ye ke johan?..diorang nak jawapan tu pukul berapa?”

“Sebelum pukul 5 jon….aduh…matilah aku…skang ni da dekat pukul 4…”

“Rilek-rilek…cuba kao bertenang johan..kao kan da expert kalao nak jawab-jawab maklum balas Parlimen nih…aku tau la kao bole buat”

“Rilek ape nyeee…dah-dah..kao ada helmet?”

“Takde la johan…awatnyaaa?”

“adalaaaaa…aku kalao tensen aku perlukan helmet…..”

“Tak pelah …nanti aku tanyekan..kot2 budak-budak kerani ada helmet, bolelah aku bagi hang nanti…”

“Ok…trimas ye jon”

– – – – – – – – – – – – – – – – – -Pffffffffffffffffffffffffftttttttttttttttttttttttttt – – – – – – – – – – – – – – –

5 minit kemudian………….

“Nah johan..aku dah dapatkan helmet..kao nak buat ape?”

“Aku perlukan helmet jon..kalao aku tensen dan bile aku buntu untuk dapatkan idea..memang aku perlukan helmet..tak kiralah helmet macam mana, janji helmet”

“So…ape caranya…helmet, kao dah dapat pun….”

“Simple je jon, aku cume perlu pakai helmet ni, dan terus mengadap komputer, dan terus buat kerje macam biasa…”

“Aik….sampai macam tu..maknanya kao buat kerja sambil pakai helmet…ape punye pelik kao ni johan…hahahahahahahahahahahaha”

p/s – Pakailah helmet ketika menunggang motosikal (pesanan untuk penunggang dan pembonceng motosikal)…dan….pakailah helmet ketika kao orang tiada idea atau di jalan buntu..mungkin ianya dapat membantu kao orang!!

“Alamak…aku hilang idea lah nak menulis post yang ini…patutkah aku memakai helmet??”

“PELIK!!!!”

Tinggalkan Jawapan

