Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SILA TINGGALAKAN HANDPHONE JIKA KE TOILET..TAHU!?

Ini adalah cerita benar..tiada yang benar belaka melainkan yang benar-benar belaka..kisah ini diceritakan oleh kawan kepada kawan aku…dan aku tak tahu sama ada nak pecaya atau tidak..kerana garapan cerita ini tak lah sehebat mana, tak akan membuatkan pecah panggung mahupun box-office..plotnya ringkas, tiada klimaks..malahan tidak juga bersifat anti-klimaks (pada yang ber-otak kuning mahupun berkaler biru..jgn fikir yang bukan-bukan)..jalan ceritanya ringkas..hanya perbualan dua orang sahabat yang berbual kosong sambil meluahkan pendapat dan persoala antara satu sama lain..kisah ini tiada kena mengena dengan orang yang dah mati..hanya berkaitan dengan orang yang hidup (kawan kepada kawan aku)….

Berikut perbualan kosong antara dua orang sahabat…

“aduhhhh….hp aku rosak bro…”

“rosak?….camne bole rosak?”

“iyelaaa…hp aku rosak…macam mana aku nak kol dan terima kol…zaman-zaman sekarang ni..kalao takde hp tak bole hidup!!”

“aku tau laaa….masalahnya skang, ape yang menyebabkan hp kao rosak?”

“camni…tadi aku p toilet…..”

“aku tau…aku tau…musti hp kao jatuh kan..pastu begegar…pastu rosak…”

“ish….bukan laaa….malu lak aku nak cakap…”

“malu..apahal lak kao nak malu..kao ngan aku je nih..lagipun, kao berpakaian lengkap..justru, kao tak perlu rasa malu bro!!”

“errr….tadi camni…aku p toilet…aku nak membuang air besar….”

“pastu..ape yang berlaku?”

– – – – – – – – – – – – suasana sepi seketika – – – – – – – – – – – – – – – –

“lepas aku da siap sume tu…aku nak pakai la suar aku….”

“lepas tu-lepas tu…”

“aku pun pakai la seluar….tetibe hp dalam poket aku melurut jatuh ke dalam lubang toilet….”

“what ta hell!!!….jatuh dalam toilet?”

“ye la bro…jatuh dalam lubang toilet a.k.a lubang jamban..bukan jatuh toilet…”

“lubang jamban!!!?”

“a’ah…lubang jamban…”

“HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! KAHKAHKAH!!!! lubang jamban…hahahahahahahahaha…hp masuk air la tu…”

“syial lu…gua tengah sedih-sedih, lu bole lak gelak-gelak…haram betul…dah laaa…aku mao masuk opis!’

p/s – lainkali kalau mahu ke tandas dan melepaskan hajat..eloklah kamu-kamu semua tinggalkan barang-barang berharga…kalao tidak…hp masuk air la jawabnya (masuk lobang jamban)!!…owh…maggi saya sudah kembang

Tinggalkan Jawapan

