Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

DIARI HARIAN BIL. 1

Ohhhh…baru saja pulang dari Shah Alam, bukan kerna apa..tapi kerna seseorang..pergi ke Shah Alam petang tadi tidak dirancang, tidak juga dipaksa..tapi secara sukarela..maklumlah..bertemu yang tersayang (heh!! tak pernah-pernah aku menulis pasal “yang tersayang” di sepanjang karier aku menjadi penulis ni, pada blog-blog dan entri-entri terdahulu pun tak pernah dan buat julung-julung kalinya aku menulis disini).

Aku bergerak dari rumah jam 4 dan terus menuju ke UiTM Shah Alam (kekasih hatiku sedang menuntut di situ, tetapi dibiayai penuh oleh UiTM dibawah skim Tenaga Pengajar Muda). Sang kekasih sedang buat assignment di fakultinya, tanpa endahkan apa-apa aku gagahi jua mendaki puncak menara gading tersebut untuk bertemu sang kekasih..Berbekalkan Mugen V-Tec yang baru saja di servis, nampaknya pemanduan aku kesana lancar dan tanpa masalah..

Sampai di sana, aku disambut dengan penuh mesra..senyuman manis (tapi kelihatan agak penat di raut wajahnya) di lemparkan pada ku..

“Ohhhh…mungkin sebab banyak assignment yang perlu disiapkan..mungkin itu yang buat dia penat..takpelah..aku tunggu dulu…”getus hati kecilku..

Aku biarkan saja si dia membuat assignment..tapi perut dah berbunyik..lapa katanya..dan dari pagi tadi last aku makan adalah ketika bersarapan pagi..nasik lemak berlaukkan telur mata dan daging berger yang agak “masam”..

“Lapar laaaa…..”aku bersuara..

“Lapar ke?”…balasnya…

“A’ah…”aku jawab ringkas…

“Jomlaaa….nak makan mana?”si dia bersuara…

“emmmm…abangkan nak makan char kuey teow laa…yang sedap tu….kat Sani Char Kuey Teow (Sani CKT)tu….” aku jawab..

“Ok jugak….jom…kemas-kemas barang jap ea….abang g la stat enjin kereta dulu” katanya lagi..

Tanpa berlengah…aku terus menuju ke keretaku, kebetulan aku parking kereta bersebelahan kereta si dia..ohhhh…kereta kancil L2S..fully modify (kereta lama aku, kasik si dia pinjam untuk kemudahan di Shah Alam)..Seminit kemudian, si dia muncul…dan kami bersama-sama “konvoi” ke kedai makan yang agak berhampiran dengan rumah si dia..

Sampai di kedai makan yang aku maksudkan…

“LAAAA…..tutup pulak kedai Sani CKT ni, time-time aku nak makan dan mengidam CKT, time tu la dia tutup…kalau aku tak hengen nak makan, bukak pulak…eh ape pulak tampal kat depan pintu kedai tu?”…aku tertanya..

—– KEPADA SEMUA PELANGGAN, KEDAI DITUTUP SEMENTARA KERANA TUKANG MASAK PENAT MEMASAK, TUKANG MASAK AMEK CUTI 2 MINGGU, JADIK KEDAI TUTUP 2 MINGGU—-

“Pulak…camni ke notis? nak tegelak aku baca…HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!”…tergelak kat situ jugak..

“Kenapa bang?”..tanye nya ringkas…

“Bace la kat notis depan tu…”aku jawab padanya..

“Malaslaa…kalau tutup..kita makan je lah kat kedai sebelah tu….”

“JOM!!”…aku balas..

Kesudahannya…kami makan di kedai sebelah…nasik paprik, telur dadar tomyam dan ulam..Nak tunggu makanan siap punya la lama…dekat empat puluh lima minit, tapi makan..kurang dari sepuluh minit..

BLURRRRPPPPPP!!! Alhamdullilah…kenyang….

p/s – si dia belanja makan petang tadi..terima kasih daun keladi, lain kali..belanja lagi ye…errr..ape kate kat Secret Receipt..mesti lagi besh!!

4 responses

  1. wa…
    seronok nye hidup dah bertunang ni…

    April 11, 2010 at 8:07 pm

    • faerrin

      alhamdullilah…cam tu lah…ang bila lagi???

      April 12, 2010 at 1:12 am

  2. err…gambar takde ke bro..? hehe

    April 17, 2010 at 5:27 am

    • faerrin

      gambar ape bro??

      hehehehe

      April 18, 2010 at 12:33 pm

Tinggalkan Jawapan

