Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

DRAMA KING SIANG HARI

Pukul enam pagi..

Alarm berbunyi..

Celik mata..

Gosok-gosok mata..

amek jam..tengok jam..matikan alarm..

“Ahhhh…baru pukul enam…awal lagi..lelap la lagi sepuluh minit….”

Sambung tido…

Sepuluh minit berlalu…

Alarm berbunyik lagi…

“Aduhhhh…kacao betol la alarm nih….aku baru je nak lelap…”

Sambung tido lagi..

ditariknya selimut…sejuk dari penghawa dingin berjenama york si raja pendingin menerjah hingga ke tulang sum-sum..di layannya lagi tido, dilayannya lagi hasutan syaiton, sambil diulit lena dan mimpi indah, juga selesa diselimuti “kulit babi”…

“Ape salahnya tido lagi sepuluh minit…tak luak pun…”

Buat ke sekian kali…dan sudah berapa minit terbazir begitu sahaja..

Di tangguh waktu bangkit..sepuluh minit, ke sepuluh minit sudah berlalu..

“Malas sungguh nak bingkas bangun..malasnyeeeee nak pergi kerja..”

Alarm berbunyik lagi..buat kali ke lima..

Ok, kali ni terus bangun..terkocoh-kocoh bingkas, digosok-gosok mata, di garu-garu kepala…terus dicapai tuala..menuju ke bilik mandi..

Siap mandi…terus berlari-lari anak menuju ke bilik, nak salin baju dan sebagainya..di capainya jam tangan…di lihatnya jam tangan..

“Ape!!! dah pukul 7:20…aduhhhh…abesla aku..lambat la aku pagi nih….tu la tangguh-tangguh bangun lagi…kan da lewat nih…!!”..bersungut di dalam hati

Dicapainya handphone…terus tulis pesanan ringkas…

“JON, TOLONG PUNCHKAN AKU PAGI NIH…JALAN JAMMED!!”

p/s – Lainkali bangun la awal-awal sket kalao kad tak mao merah..tapi, kalao mao lambat pun takpe…janji ada orang punchkan!!!err….jangan la buat selalu..bahaya!!

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s