Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SAJAK-SAJAK TIADA NILAI DI WAKTU PAGI

Aku boleh memanjat ke langit dengan roket apollo jika aku mahu, tapi siapakah aku? aku bukan astronomi juga bukan astro boy..aku insan biasa..

Aku boleh manggaru belakang ikan paus jika aku mahu, tapi itu bukan kerja yang baik bagi ku, kerna aku bukan superman..aku cuma suparman bin suratman

Aku bisa menjadi penunggang basikal dan menjadi juara dalam acara trek mahupun keirin, tapi kaki ku tidak sekuat kayuhan azizulhasni awang..aku cuma penunggang basikal “takasima” sejenis basikal untuk senaman

Aku bisa ke Papua New Guine untuk menjaadi ketua puak Korowai, tapi aku tidak cukup kental untuk mengharungi kehidupan yang agak perit di dalam hutan tanpa apa-apa

Aku boleh menjadi pelakon handalan dan menggondol pelbagai award di mana-mana anugerah, tapi aku tidak mahu semua itu..kerna aku bukan pelakon pun!!

Aku boleh menjadi sekreatif aizat yang sudah menjadi kurus itu untuk mencipta dan menyusun pelbagai lagu, tapi aku bukan pelajar AF..semestinya ilmu musick aku tidak sehebat dia..

Aku bisa ke Jepun dan menjadi kepala yakuza, tapi oleh kerna masalah kewangan untuk kesana..aku batalkan hasrat murni itu..

Aku bisa lelapkan mata untuk tidur lena dan nyenyak, tapi aku tidak boleh..kerana apa?? kerana aku tidak mengantok..kenapa mata, tidak mahu lelap? kenapa mata mahu protes dan tidak mahu tidur?

p/s – jam sudah pukul 2 pagi, esok sabtu dan ahad aku perlu kerja…mata..tolonglah lelap..tolonglah…kenapa aku masih mahu menulis lagi, kenapa idea menulis datang ketika waktu-waktu begini?? Errr..esok aku mahu update Diari harian Bil.2..

Tinggalkan Jawapan

