Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

DIARI HARIAN BIL.2

Hari Jumaat pukul 5 petang dengan target mahu sampai ke S. Alam dengan kadar segera, Mugen di pandu laju di kerah segala tenaga dan kepantasan yang ada untuk sampai ke destinasi dengan cepat, tepat dan selamat. Tiba di S.alam pada jam 5:45 petang tapi aku yakin jika tiada trafik lite, tol, dan kesesakan jalan pasti 5:30 petang aku sudah sampai..itu tidak mengapa, janji aku smpai dengan selamat.

Terus ku pandu hingga ke kediaman si dia, kereta ku “parking” bersebelahan dengan kancil L2s milik si dia..

“Ohhh…kotor nye kereta L2s, ape si dia tidak memandikanmu? apa si dia tidak menyental segala daki yang ada di badan mu wahai L2s ku?Dulu tika kao bersamaku, kao tidak sebigini L2s..kao kilat, ekjos kao kilat, kao membuatkan kancil-kancil standard yang lain begitu jelik dan dengki akan rupa paras gagah dan garangmu itu..tapi kini…ohhhhhh (aku harap si dia lebih prihatin terhadap L2s, iyalah…tanpa L2s, pasti si dia akan ke kelas menaiki bas atau berjalan kaki!!)

L2s banyak berjasa padaku (sebelum ku pakai mugen, L2s lah tempatku bergantung hidup untuk kemana-mana, L2s banyak berjasa padaku dan kini L2s dibawah jagaan si dia)…..L2s, L2s…aku hanya mengenang kisah silam ku..kisah cintaku..antara ku dan L2s..

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – -pfffffttttttttttttttt- – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Kurang dari 15 minit aku menunggu, si dia muncul..dengan senyuman ceria dan lirikan mata yang menampakkan ke-manisan..si dia meluru kepadaku..aku hanya bersenyum..dengan memakaikan baju blause berwarna hijau epal, dan lilitan tudung hijau berbelang coklat ala-ala yuna beserta jeans Levi’s dengan wangian yg semerbak..emmmm (aku ketika ini agak busuk, mungkin..dari jam 7 pagi hingga 5 petang aku tak mandi lagi)…terus si dai menyapaku..

“Kita nak p mana bang?”…

“Entah laaa…jalan federal jem teruk lah..nak ke Kelang pun lebih kurang sama jugak jem”…

“Abes camne…sy tak penah pegi OU..kita p OU nak?”

“Tu lalu federal..pastu masuk naik LDP lagi..jem tu..depan UiTM pun jem teruk…tak pe, kita pegi jelah yang paling dekat, tapi agak menarik tempat tu..Sunway Pyramid..”

“Tu pun masuk federal jugak bang…kata tak nak lalu federal…”

“Kalao camtu..kita p Bukit Rajalah….dekat sikit…”

“Em….tengoklah camne…..”

Mugen bersedia untuk belayar, di tekan pedal minyak..Mugen meluru pantas..

“Jomlah kita terus p Sunway..best sket kat situ….”

“Emmm..ikut abang lah…”

Tiba di Sunway Pyramid, kami terus berjalan pantas ke TGV Movie..

“Adus…citer ape kita nak tengok….tak de yang best laaa….”

“Layan je lah citer Stilletto tu…saport la filem melayu bang..hehehehehe..selalu pun asek tengok citer orang putih je…”

“Ok lahhh…jom…”

p/s – habes menonton movie pada malam itu, aku terus menghantarnya pulang…dan sampai di rumah tepat jam 12:15 pagi..aku tak dapat lelap mata, bukan kerana apa..mungkin ada sedikit penat dan juga memikirkan yang pada hari sabtu dan ahad aku perlu ke ofis untuk bekerja. Dah kerana tak dapat lelapkan mata…aku terus menulis…dengan harapan, aku akan cepat mengantok..Hasilnya, aku sempat menulis satu entri “Sajak-sajak tiada nilai di waktu pagi”

Aku tidur dekat jam 3 pagi…

“Siot….esok pagi aku kena kerja!!!”

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s