Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

TIDAK TAHU MAHU MENULIS APA, MAKA LAHIRLAH ENTRI INI..MEREPEK!!

Nak menulis..

Tak menulis..

Nak menulis..

Tak menulis..

Kalau kita selalu menulis dan kerap membuat entri, kita akan kehilangan sesuatu kalau tidak berbuat begitu. Mana tidaknya, jari jemari akan gatal-gatal menari-nari diatas keyboard lap top untuk menulis tetapi idea-idea tidak muncul-muncul.

Mahu menulis mesti kena ada idea selain itu laptop, eelktrik, sedikit air kopi panas juga adalah antara barangan wajib yang perlu ada untuk menulis. Menulis juga mesti ada garapan yang menarik dan setakat apa yang aku tulis adalah pandangan aku dari apa yang aku pandang dan aku lihat. Baik atau buruk itu aku punya pasal, mahu baca, baca…tak mahu baca..aku tak kesah..mungkin kamu ada pandangan kamu..begitu juga aku. Maaf, perlu aku nyatakan yang aku ini bukan penulis professional seperti penulis-penulis tersohor di Malaysia..bakat aku ini hanya sekelumit sahaja dari hasil kreatif mereka. Mungkin tidak kreatif langsung…tapi sekurang-kurangnya aku memberi pendapat melalui penulisan.

Oh yaa..aku baru baik dari demam, masih dalam situasi recovery, dan apa yang aku pasti, doktor menyatakan kemungkinan aku ini dijangkiti virus (selepas ujian darah) dan kemungkinan juga denggi (harap-harapnya tidak) atau paling teruk H1N1 (dijauhkan).

Sudah berdozen ubat-ubatan telah aku telah, dan telah bergelas-gelas air kosong aku minum..nampaknya dah menunjukkan kesan pemulihan yang agak konsisten, mudah-mudahan esok aku dapat kembali bekerja di ofis seperti sediakala..iyalahhh..sudah bertimbun fail yang perlu aku semak dan perlu kelulusan dan bermacam-macam perkara lagi yang perlu diselesaikan dengan kadar segera. Duduk sebagai seorang penjawat awam di sebuah organisasi kerajaan perlu mempunyai identiti diri yang teguh dan kukuh, sikap integriti yang kuat juga harus ada pada semua penjawat awam seperti aku ini..

Tahu apa itu integriti??

– – – – – – – – – – PFFFFTTTT – – – – – – – – – – – –

“Ape yang kao nak tulis ni bro?”

“Entah…kao ada idea?”

“Takde..aku tak pernah menulis..aku hanya melukis..itu pun melukis orang lidi”

“Nampak kao ni macam orang seni, tapi habuk pun tarak…”

“Deyyy thambi…jangan cakap sebarang cakap..aku melukis orang lidi tu dah dikira seni tahu!”

“Seni apa daa…setakat orang lidi…”

“Seni kulinari!!”

“Bodoh..kulinari tu masakan punye seni..hiasan dalam presentasi makanan…kao ni memang buta seni!”

“Dah-dah..aku bagi kao idea..ape kata kao kupas cerita pasal isu-isu politik ke..zaman kanak-kanak ke, hobi semasa ke, awek-awek semasa ke, makanan ke…ok jugak tu..”

“Ohhhh…bagus jugak idea tu..nanti aku kupas..”

UGHH…..aku bercadang nak menulis sedikit sahaja,.tak pasal-pasal dah jadik panjang pulak..menulis ni memang bole buat ketagih lagi-lagi menulis di “Jartatan di Jartanasfera!!”

p/s – bosan la kerja..aku mahu carik kerja baru…ughhhh…

6 responses

  1. kau takde idea nih…hahaha

    April 23, 2010 at 7:19 am

    • faerrin

      kao dengki!!!

      April 23, 2010 at 8:07 pm

  2. Pingback: Pra Pengangguran « The Fairuz

    • faerrin

      hahahahahaha…lu pun dah terpengaruh???

      hahahahahahahahaha…

      April 24, 2010 at 12:44 pm

  3. kelly

    amende nih?xda idea tp nk tulis,dun write rubbish to me,hahahahaah

    Mei 2, 2010 at 4:27 pm

    • faerrin

      sebuk ahhhh!!!

      hehehe

      Mei 3, 2010 at 1:59 am

Tinggalkan Jawapan

