Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

BANK ADALAH TEMPAT PELABURAN YANG BAIK (METAFORA)

Entri kali ini agak kotor sedikit, bagi kamu-kamu yang yang pembersih dan bagi kamu-kamu yang tidak suka bercerita hal-hal tentang pelaburan, sila tinggalkan entri ini..jika kamu seorang yang amat meminati hal-hal kewangan, pelaburan dan ekonomi..sila teruskan pembacaan, sekian untuk makluman kamu-kamu. Entri kali ini juga tidak melibatkan dengan syarikat kewangan yang legal di Malaysia hanya untuk hiburan semata-mata.

– – – – – – – – – – – – – – Pfffffftttttttttttt – – – – – – – – – – – – – –

Sudah acap kali aku ke Bank Kerjasama Rakyat Malaysia (BKRM) dan sudah berkali-kali aku melabur dalam jumlah yang agak besar untuk ke akaun simpanan tetap aku, rasanya untuk hari ini sahaja aku sudah ke BKRM lebih dari sepuluh kali, dan ini bermakna sudah sepuluh kali jugak lah aku melabur, ini kerana setiap kali aku ke BKRM pasti aku membuat pelaburan. Dalam jangkamasa 5 tahun atau sepuluh tahun dan sampai tahap matang mungkin aku akan menjadi orang kaya!!

Lokasi BKRM tidak jauh dari rumah aku, hanya mengambil masa yang singkat sahaja untuk ke Bank itu dan aku yakin disetiap rumah rakyat Malaysia pasti ada satu cawangan, dah nama pun Bank Kerjasama Rakyat Malaysia. Untuk kesana juga tidak perlu memakai pakaian yang lengkap atau office attire atau kelihatan professional, tiada dresss code yang ditetapkan oleh pihak bank, waima jika kamu-kamu semua hanya memakai towel pun, pasti kamu dialu-alukan kehadiran ke Bank ini. Inilah antara ciri-ciri yang amat baik bagi pihak bank terhadap pelanggan mereka. Dengan motto, pelanngan diutamakan dan kadar pulangan pelaburan yang tinggi” pasti kamu amat berpuas hati dengan kualiti servis yang ditawarkan.

“Oh..aku perlu ke BKRM sekali lagi!”

Hanya berbekalkan tuala dan sehelai sepinggang aku menuju ke BKRM dengan langkah yang agak laju,.iyalah….kali ini aku perlu melabur sekali lagi. Terus di bukak pintu utama BKRM terus aku menuju ke kaunter pelaburan dan melabuhkan pungggung ku..Tangan aku laju ke kepala pili air paip, dibukak (sebagai tanda pelaburan dalam proses)..lebih kurang 20-30 saat pelaburan aku sudah hampir selelsai, aku terus tarik flush (pelaburan sudah selesai) dan meneruskan proses-prsoes pembersihan yang tidak perlu aku ceritakan.

Yang sebenarnya dan ironinya atau secara metaforanya….

Hari ini aku sakit perut, entah kenapa sudah beberapa kali aku ke tandas untuk membuang. Lebih sepuluh kali barangkali mungkin tersalah makan barangkali. Pagi tadi sebelum ke majlis kenduri kahwin aku telah bersarapan air milo kotak dan roti sardin yang tarikh luputnya masih jauh lagi. Mungkin juga lauk kenduri kahwin, tapi tak mungkin kerana lauk kenduri baru sahaja di masak dan masih panas-panas, kebersihan juga boleh dikatakan ok. Cuma sebelum aku pulang ke rumah, aku singgah untuk makan di RnR Seremban arah Utara, aku singgah di kedai untuk memberli makanan (nasik goreng tak sedap cmpur sambal telur puyuh)..Aku rasa makanan yang inilah penyebab segala masalah aku ini, juga yang menyebabkan aku ke BKRM berkali-kali!

p/s – Berhati-hati ketika memilih makanan, janagan sampai kalau tersalah makan, akamu akan sakit perut dan itu akan menyebabkan kamu ke Bank Kerjasama Rakyat Malaysia berkali-kali!!

2 responses

  1. lagi satu..jangan lupa baca doa…

    April 25, 2010 at 11:24 am

    • faerrin

      doa makan?
      doa masuk bank?

      hehehehehe

      April 25, 2010 at 11:28 am

Tinggalkan Jawapan

