Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

TIDUR……ZZZZzzzzzZZZZzzzz

1.

“Tidurlah sayangku, intan payung”

“Beby..tidur ye beby, nah mama bagi susu nah…jangan nangish-nangish ye..cayang-cayang bucuk mama…ngantuk ye”

“Uwekkkkkk….uwekkkk…uwekkkkk….” (untuk makluman ini bukan bunyi muntah, ini bunyi bayi menangis)

2.

“Imran, cepat tidur dah pukul 10 malam ni, esok kan sekolah”

“”Pergi tidur, kang esok nak bangun pagi liat”

“Alaaaaaaaa…..baru nak maen game ni..tak abes pun lagi”…..

3.

“Cepat masuk tidur, esok pagi kan ade perlawanan hoki..kalau tak cukup tidur, nanti tak bermaya pulak kat padang”

“Kan ibu kate cepat tidur…esok ibu nak tengok kamu balik bawak piala…ibu nak kamu menang…”

“Yelaaaaa…yelaaaa….baru nak tengok Baywatch ni..sebelum tidur kena tengok Batwatch dulu ibu..baru la dapat tidur nyenyak…”

“Melawan pulak..sudah..cepat tidur!”

“Ok, baek……..”

4.

“Weh, kao ni berjaga malam jeee…esok kelas pagi-pagi pukul 8 pulak tu…jangan tak bangun pulak”

“Rilek laaaa…baru pukul 3 pagi, lagipun esok aku ada jam auto yang kejutkan aku”

“Lantak kao la jon, aku bukan ibu kao nak membebel panjang-panjang, esok kao lambat…aku tinggal ja..naek bas la kao p fakulti!”

“Yelah-yelah..main ugut-ugut pulak…esok kejut aku Subuh!”

5.

“Banggggg….malam ni malam apa?”

“Khamis malam Jumaat..kenapa?”

“Tak nak buat pahala laebih ke?”

“Pahala lebih? kan ke tadi kita da solat berjamaah ngan baca yasin..pahala lebih ape pulak ni yang?”

“Alaaaaaaa….pahala itulah..abang ni, buat-buat tak paham pulak”

“Ohhhh…pahala itu….hehehe….JUM, buatkan abang kopi ginseng aparagus tongkat ali jus mate 5 campur 1001 akar kayu”

“Ok bang..tunggula di bilik”

“Yaaaaaaaahhhhuuuuuuuuuu!!”

p/s – Tidur itu satu nikmat! apatah lagi bila tidur berteman…

Advertisements

4 responses

  1. hahaha…
    lu ni memang dah sangap nak kawin dah ni..
    hahahhaa…

    Mei 24, 2010 at 3:33 pm

    • faerrin

      hehehe…lambatnye bulan 12…lagipun tidur berteman kan best..bole borak2, bole gurau senda!

      Mei 25, 2010 at 4:58 am

    • faerrin

      nanti aku cube pendekkan..

      Mei 25, 2010 at 4:59 am

  2. Entri nak tido kao cukup panjang.

    Mei 25, 2010 at 3:39 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s