Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SUDAH TAHU..TAPI MASIH NAK BERTANYA

1. Kedai Basuh Kereta

“Bang, ni kedai basuh kereta ke?”

“Bukan, ni kedai jual putu mayam!”

“Abes tu..kenapa ada paip air, kereta-kereta tengah kena basuh, abes..apsal bangla tu tengah lap-lap tayar?”

“Kao ni..tak nampak ke sign board depan kedai aku ni…”Ahmad Craze Car Wash”! dah tentulah kedai basuh kereta!”

2. Pasar Pagi

“Ek eh Kak Mah..pergi pasar ke? beli sayur ke?”

“Eh Kiyah….tak lah..akak nak betulkan tayar motor akak ni, pancit!”

“Akak ni…begurau je..orang tanye betul-betul..dia memain pulak, akaK beli ape sebenarnye…”

“Kao ni Kiyah, kan dah kat pasar ni..mestila beli barang-barang dapur..tak kan memancing ikan pulak!”

3. Klinik Haiwan

“Mari saya tengok kucing kamu”

“Eh, doktor…bukan kucing saya yang sakit…saya yang sakit, demam ni..badan saya panas!”

“Kamu tahu tak ni klinik ape?”

“Tahu! klinik kesihatan…”

“Klinik haiwan kamu tahu tak!”

“Ye keee? tersalah klinik la ni…saya nak pergi klinik sebelah tadi sebenarnya…”

“Kamu keluar sekarang!”

4. Kedai Mamak

“Order incik….”

“Sini apa ada?”

“Roti canai ada, roti telur. roti pisang, roti epal, roti tisu, roti bom, roti peluru, roti paprik, roti nan, nan cheese, nan bawang, nan tandori, nan nangnak, nasi goreng ada, nasi goreng cendawan, nasi goreng kampung, nasi goreng usa, nasi goreng iraq, nasi goreng england, nasi goreng ikan masin, nasi goreng special 3 rasa, nasi goreng mamak”

“Cukup-cukup…bagi saya…air suam dengan telur rebus!”

5. Depan Masjid

“Allahu Akbar Allahu Akbar!”

“Eh, azan lah…dah-dah stop main..kita sambung esok je…”

“Bagus kao ni..nak pegi mana ni?”

“Nak balik…”

“Balik mana?”

“Pergi kedai mamak depan tu..lepak-lepak sat..minum air..sejukkan badan”

“Pulak…aku ingat kao nak balik dan solat!”

p/s – Kadang-kadang kita ni macam tak paham-paham!

3 responses

  1. kadang² pulak, kita terlebih faham. sampaikan banyak sangat pertanyaan.

    Mei 25, 2010 at 11:47 am

  2. yang paling bangsat, nampak aku tengah pegang buku, lagi mau tanye “tengah buat ape tu?”

    kang jawab tgh berenang, marah lak

    Mei 25, 2010 at 2:00 pm

    • faerrin

      Lebih bangsat bila tahu kita tengah hisap rokok..

      “Bang hisap rokok?”
      “Aah..abes tu tengah wat ape lagi?”
      “Rokok sebatang bang….”

      Itu lagi bangsat..nak pow pun boleh buat tanya2..

      haram betol…

      Mei 25, 2010 at 2:21 pm

Tinggalkan Jawapan

