Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

TOP SCORER PIALA DUNIA 2010

Sebelum tidur aku ingin menulis sesuatu, entah kenapa tangan dan jari-jemari ni begitu gatal untuk menekan papan kekunci lap top dan entah kenapa mata ini pulak begitu bulat dan tidak mahu tidur sedangkan beberapa minit yang lalu terasa sangatlah berat mata ini seolah-olah ada sauh kapal laut yang tergantung di kelopak mata! Mata seperti mahu tertutup dan terkatup layu mahu tidur! Tapi selepas mengambil wudhu’ dan bersolat Isya’ sebentar tadi, mata terus bulat dan bersinar! Mahu menonton drama-melayu-melaya-meloya “Nokhtah Erna” aku seperti tidak berminat, lalu jalan pintas untuk mengurangkan kebosanan hanyalah menulis. Tetiba aku mahu menulis mengenai penjaring gol terbanyak setakat ini, dan hingga kini penjaring gol terbanyak adalah seperti berikut;

David Villa 4
Gonzalo Higuaín 4
Róbert Vittek 4
Thomas Müeller 3
Luis Suarez 3
Syarin Sanchez 3

Aku saja-saja je update benda ni, kalau boleh aku nak entri aku pada bulan ni capai la 30 entri. Setakat ni, aku sudah menetapkan sasaran bahawa sekurang-kurangnya satu hari, satu entri, tak kiralah panjang atau pendek, dan dari pelbagai topik.Ini kira KPI bagi aku dalam bidang penulisan blog ni. Oh ya! mungkin dengan penetapan sasaran seperti ini akan membangkitkan semangat aku untuk lebih aktif menulis. Jadi, jika KPI ini tidak tercapai…apa yang perlu aku lakukan? Adakah aku wajar dikenakan denda, dan jika KPI ini tercapai pula, apakah ganjaran yang sesuai untuk aku bagi menaikkan motivasi aku untuk terus-terusan menulis?

Ohhhh!!! drama “Nokhtah Erna” sudah berakhir…baguslah..seperti biasa kesudahan bagi drama-melayu-melaya-meloya tipikal, yang baik dan benar akan menang, ketemu cinta sejati dan bakal mewarisi kekayaan aset perniagaan milik keluarga manakala yang jahat, si pendengki, iri dan jiwa kacau serta berhati busuk akan kalah, dikeji, dikutuk, dihina dan tidak dianggap anak serta disumbat ke dalam penjara sambil itu termenunglah seorang diri sambil mengenang kisah-kisah lampau. Begitu sahaja, simple dan sooooo tipikal!

p/s – Syarin Sanchez tu siapa ye??

One response

  1. David Villa will win the golden boot!!!

    Eh? dah abis eh drama tu? harap2 tukar la dengan drama yang bermotivasi sikit lepas ni

    Jun 30, 2010 at 7:24 pm

Tinggalkan Jawapan

