Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

WHY MUSLIM?

Sila teliti apa yang diperkatakan oleh kartun ini.Fahami dan hayati…



p/s – Memang kini muslim di dunia selalu diperkotak-katikkan, sering bertelagah, sering dipersalahkan, selalu dihina, dikeji, dizalimi dan dikutuk..kenapa ianya berlaku? Mudah sahaja, kini umat islam masih lemah, lemah dari aspek teknologi, lemah dari segi ilmu, lemah dari segi ekonomi dan kewangan, lemah untuk bersaing dalam dunia ketenteraan dan lemah dari pelbagai sudut, maka benarlah seperti yang diperkatakan oleh Junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W bahawa umat islam atau muslim di akhir zaman adalah terlalu ramai tetapi tidak memberikan gentar kepada orang kafir, umpama buih-buih di lautan! Jadi, apa yang perlu dilakukan untuk mengembalikan kegemilangan islam agar islam dan umat muslim di dunia ini tidak ditindas dan dihormati?

Bersatulah…bersatu di bawah kalimah syahadah yang satu dan jangan tinggalkan ilmu!

credit to: pelukis kartun ini kerana menimbulkan kesedaran kepada umat manusia keseluruhannya..dan credit juga pada temanku yang emailkan maklumat ini untuk dikongsi bersama.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s