Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

KELUARGA ROTHSCHILD BIL.2

Entri ini adalah kesinambungan bagi kisah Keluarga Rothschild yang telah aku tulis sebelum ini. Mahu baca? sila klik disini.

– – – – PPPffffttttttt – – – –

Weishaupt juga merekrut 2000 orang-orang paling berbakat dari bidang kesenian, pendidikan, ilmu pengetahuan, kewangan, dan industri. Mereka diarahkan untuk melakukan hal-hal tersebut untuk mengawal masyarakat melalui:

1. Gunakan suapan wang ataupun seks untuk mengendalikan para pejabat tinggi baik di pemerintahan mahupun institusi lainnya. Bila orang-orang penting ini sudah terperangkap dalam kebohongan ataupun godaan dari Illuminati, mereka akan boleh dikendalikan ataupun diancam, baik berupa kejatuhan sumber pendapatan, pendedahan kepada masyarakat umum, bahkan dengan ugutan bunuh bagi mereka ataupun keluarganya.

2. Fakulti dari universiti perlu mengajarkan kepada keturunan-keturunannya dengan kemampuan mental yang luar biasa dari keluarga kaya pentingnya menuju internasionalisasi, bahawa hanya dunia dengan satu pemerintahanlah yang boleh mengakhiri perang dan perjuangan. Pendidikan dan pendedahan dengan cara ini akan disediakan dengan pemberian beasiswa kepada orang-orang terpilih.

3. Semua orang penting yang telah terperangkap oleh Illuminati, ditambah dengan murid-murid yang telah dididik dan dilatih khusus, akan dijadikan agen dan ditempatkan dipemerintahan sebagai pakar dan spesialis dalam sesuatu bidang. Dengan demikian mereka boleh menentukan kelangsungan dalam jangka panjang dan akan melayani tujuan rahsia dari Illuminati untuk membentuk Satu Pemerintahan Dunia dan membawa kepada berbagai kehancuran kepada pemerintahan dan institusi keagamaan pelbagai negara.

4. Memperoleh kawalan mutlak atas masyarakat, supaya semua berita dan informasi yang diberikan kepada awam akan membuat mereka percaya bahwa Satu Pemerintahan Dunia adalah jalan yang terbaik dan sebagai satu-satunya cara mengatasi pelbagai masalah.

1777 : Nathan Mayer Rothschild lahir.

1784 : Adam Weishaupt merencanakan Revolusi Perancis. Rencananya ditulis oleh salah seorang anak buahnya, Xavier Zwack, dan dikirim oleh kurier dari Frankfurt ke Paris. Namun, si kurier dalam perjalanannya mati tersambar petir, dan buku tersebut kemudian telah ditemui oleh pihak polis, dan diserahkan kepada Pemerintah di Bavaria. Pemerintahan Bavaria segera memerintahkan penutupan pondok kebatinan dari Weishaupt di Grand Orient. Pemerintahan Bavaria yakin rencana yang ditulis di buku itu adalah ancaman sangat nyata dari sebuah kelompok yang berpengaruh, yang akan menggunakan perang dan revolusi untuk mencapai tujuan politik mereka.

1785 : Pemerintahan Bavaria melarang Illuminati dan menutup semua pondok kebatinan mereka. Mayer Amschel Rothschild memindahkan keluarganya ke sebuah rumah lima lantai di Frankfurt yang dan mereka telah tinggal bersama dengan keluarga Schiff.

1786 : Pemerintahan Bavaria menerbitkan detail dari Illuminati dalam dokumen berjudul “The Original Writings of The Order and Sect of The Illuminati.” Mereka mengirimkan dokumen ini kepada semua pimpinan gereja dan pemerintahan di Eropah, sayangnya peringatan ini diabaikan oleh mereka. 1788 : Kalmann (Carl) Mayer Rothschild lahir.

1789 : Rencana Illuminati untuk memprakarsai Revolusi Perancis berhasil mulai tahun ini sampai tahun

1793. Revolusi ini adalah impian para bankir, mereka mendirikan sebuah konstitusi dan meluluskan aturan untuk melarang Gereja Rom untuk memungut pajak dan juga mengeluarkan Gereja sebagai objek pengecualian dari dikenakan pajak.

1790 : Mayer Amschel Rothchild berkata, “Biarkan saya menerbitkan dan mengawal wang sebuah Negara dan saya tidak peduli siapa yang menulis hukumnya.”

1791 : Rothschild mendapatkan “kuasa untuk mengawal keatas wang negara” melalui agennya di kabinet George Washington, Alexander Hamilton, dengan mendirikan sebuah bank pusat di Amerika yang dinamakan First Bank of the United States. Kontrak ini diberikan selama 20 tahun.

1792 : Jacob (James) Mayer Rothschild lahir.

1796 : Amschel Mayer Rothschild menikahi Eva Hanau. Nathan Rothschild ketika mengadakan lawatan di salah satu koloni Rothschild

1798 : Pada umur 21, Nathan Mayer Rothschild meninggalkan Frankfurt menuju Inggris, dan mendirikan sebuah bank di London.

1800 : Salomon Mayer Rothschild menikahi Caroline Stern.

1806 : Napoleon mengatakan bahawa dia akan menyingkirkan keluarga Hess-Cassel dari pemerintahan. Putera William IX dari Hesse-Hanau, melarikan diri dari Jerman menuju Denmark dan memberikan kekayaan bernilai 3 juta dolar kepada Mayer Amschel Rothschild. Nathan Rothschild menikahi Hannah Barent Cohen, putri dari seorang pedagang kaya di London.

1808 : Anak pertama Nathan Rothschild, Lionel Nathan de Rothschild lahir.

1810 : Sir Francis Baring dan Abraham Goldsmid meninggal. Dengan demikian Nathan Rothschild menjadi satu-satunya saudagar bank yang terbesar di Inggris. Salomon Rothschild menuju Vienna, Austria, dan mendirikan sebuah bank, M.von Rothschild und Sohne.

1811 : Kontrak Bank of the United States habis dan Konggres Amerika tidak memperbaharuinya. Nathan Rothschild berkata, “Bila aplikasi memperbaharui kontrak ini tidak dipanjangkan, Amerika akan terlibat dalam perang yang mengerikan.” Konggres tetap menolak memperbaharui kontrak ini, dan Nathan Rothschild mengancam kembali, “Beri pelajaran buat Amerika yang lancang. Bawa kembali mereka ke status kolonial.”

1812 : Didukung oleh wang dari Rothschild, Inggris menyatakan perang atas Amerika. Rencana Rothschild adalah membawa Amerika ke lembah hutang yang dalam dan memaksa mereka untuk memperbahui kontrak First Bank of the United States. Mayer Amschel Rothschild meninggal. Dalam wasiatnya dia memerintahkan hal berikut: “Semua posisi penting di dalam perniagaan keluarga hanya boleh dipegang oleh anggota keluarga; hanya anak laki-laki dari keluarga yang boleh mengambil alih dan bergiat aktif dalam perniagaan keluarga, ini termasuk seorang anak laki-lakinya yang lahir di luar nikah (penting untuk diketahui bahwa Rothschild juga memiliki 5 anak perempuan, jadi hari ini penyebaran dari dinasti Zionist Rothchild yang tidak memiliki marga Rothschild telah tersebar luas, dan orang Yahudi percaya anak yang lahir dari wanita Yahudi tetap adalah keturunan Yahudi); anggota keluarga harus mengahwinkan anak sepupu pertama dengan sepupu kedua untuk mempertahankan kekayaan keluarga (dari 18 perkawinan dari cucunya, 16 adalah perkawinan antara sepupu pertama); tidak boleh dilakukan inventori publik atas kekayaannya; tidak boleh ada aksi legal terhadap nilai atas hartanya; anak tertua dari anak tertua akan menjadi kepala keluarga (kecuali majoriti keluarga bersetuju untuk mengubahnya). Contohnya adalah Nathan Mayer Rothschild yang menjadi ketua keluarga selepas kematian Mayer Amschel Rothschild. Jacob Mayer Rothschild menuju Perancis dan mendirikan sebuah bank, de Rothschild Freres. Nathaniel de Rothschild, anak menantu Jacob Mayer Rothschild lahir.

1814 : Mengenai $3 juta yang dititipkan Putera William IX kepada Rothschild, menurut Ensiklopedia Yahudi, edisi

1905, volume 10, halaman 494: Wang ini disimpan dalam tong anggur, dan tidak berhasil ditemukan oleh pasukan Napoleon saat mereka memasuki Frankfurt. Uang ini ternyata tidak pernah dikembalikan oleh Rothschild kepada Putera William. Nathan Rothschild melaburkan $3 juta ini dalam emas di East India Company kerana mengetahui wang itu akan berguna. Wang yang dicuri ini memberikan empat keuntungan bagi Rothschild:

1. Dalam bentuk surat hutang Wellington yang dia beli dengan harga 50 sen per dolar dan dia dapatkan kembali dengan nilai par.

2. Dalam bentuk emas yang dia jual kepada Wellington.

3. Dalam bentuk pembelian kembali emas itu.

4. Dalam bentuk pengiriman emas tersebut ke Portugis.

1815 : Rothschild bersaudara menyediakan pembekalan emas kepada pasukan Wellington (melalui Nathan di Inggris) dan pasukan Napoleon (melalui Jacob di Perancis), dan memulakan kebijakan mereka untuk membiayai kedua belah pihak dalam perang. Rothschild menyukai perang kerana perang adalah satu metodologi hutang terbesar bagi sebuah negara yang bebas risiko bagi si pemberi pinjaman. Hutang ini selalu dijamin oleh pemerintah negara bersangkutan, dijamin oleh tenaga kerja di negara tersebut, dan benar-benar tidak masalah siapa yang menang dalam perang, karena dalam pinjaman disebutkan bahwa pemenang dari perang akan membayar hutang dari negara yang kalah. Saat Rothschild membiayai kedua belah pihak dalam perang, mereka juga menggunakan jaringan bank yang mereka miliki di Eropah untuk mendirikan sebuah jaringan jasa pengiriman pos dengan menggunakan jalan rahsia dan kurier yang lebih cepat. Keberadaan kurier sangat penting bagi Rothschild agar dia boleh selalu lebih cepat tahu berbanding orang lain untuk mengetahui informasi terkini dari apa yang terjadi. Selain itu, kurier dari Rothschild adalah satu-satunya pedagang yang diizinkan melalui blockade dari kawasan kekuasaan Inggris dan Perancis. Kurier-kurier inilah yang selalu memberikan informasi kepada Nathan mengenai perkembangan terkini dari perang dan Nathan menggunakan informasi itu untuk mengambil posisi beli ataupun jual di bursa saham. Salah satu kurier Rothschild bernama Rothworth. Saat hasil akhir perang Waterloo dimenangi oleh Inggris, Rothworth berhasil memberitahu hasil perang tersebut kepada Rothschild 24 jam lebih cepat berbanding kurier dari Wellington. Saat itu surat hutang Inggris disebut dengan konsulat mereka diperdagangkan di bursa saham. Nathan mengarahkan semua orang bawahannya untuk menjual saham. Hal ini membuat pedagang lainnya percaya bahwa Inggris pasti telah kalah dalam perang dan mereka pun mulai menjual dalam kepanikan. Harga saham jatuh bebas dan Nathan kemudian diam-diam mengarahkankan orang bawahannya untuk membeli kembali saham sebanyak-banyaknya.

Ketika berita kemenangan perang bagi Inggris sampai di London, nilai saham naik, bahkan lebih tinggi dibanding harga sebelum perang dimulakan. Nathan Rothschild mendapatkan keuntungan hampir 20 kali ganda dari pelaburan ini. Keluarga Rothschild akhirnya berhasil mengawal ekonomi Inggris, dan mengendalikan Bank of England.

Tahun 1815, Nathan Mayer Rothschild membuat pernyataan ini, “Saya tidak peduli siapa boneka yang akan dipilih menjadi Raja Inggris untuk memimpin empayar yang mana mataharinya tidak pernah terbenam. Orang yang mengawal wang Inggris mengendalikan empayar Inggris, dan sayalah yang mengawal wang Inggris.” Nathan juga mengatakan bahwa selama 17 tahun dia di Inggris, dia berhasil melipatgandakan 20.000 pound yang diberikan Bapanya menjadi 50 juta pound, naik 2500 kali ganda! Keluarga Rothschild menggunakan kontrol mereka di Bank of England untuk mengganti metod pengiriman emas antara negara ke negara, dan mereka mulai menggunakan kelima jaringan bank mereka yang tersebar di Eropah untuk bermula sistem debit dan kredit kertas, sistem perbankan yang bertahan sampai sekarang.

p/s – Akan bersambung di

3 responses

  1. armadrafar

    banyak lagi bahagian teori konspirasi yang perlu dikupas dengan lebih jelas… terime kasih kepada tuan tapak yang sudi berkongsi maklumat… wasalam…

    Oktober 14, 2010 at 12:58 am

    • faerrin

      Betol, kalau diikutkan begitu banyak teori konspirasi..tp, saya agak berminat mengenai keluarga Rothschild dan info berkaitan kekayaan mereka terlampau dirahsiakan, dan sebenarnya, harta kekayaan keluarga ini melebihi dari harta kekeyaan yg dimiliki oleh ramai billioner dunia. Kesinambungan entri berkaitan keluarga ini masih dalam proses pengumpulan maklumat..

      Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini.

      Oktober 14, 2010 at 5:09 am

  2. Pingback: KELUARGA ROTHSCHILD BIL.3 « PANDANG-pandang

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s