Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

TRANSFORMERS 3; THE DARK MOON

Micheal Bay sudah lama bersedia untuk mengarahkan Transformers 3

Transformers: The Dark Moon adalah filem ketiga dalam filem seri Transformers , diarahkan oleh Michael Bay dan diterbitkan oleh Steven Spielberg. Ini adalah sekuel untuk Transformers dan Transformers: Revenge of the Fallen dan dijadualkan untuk terbit ke pasaran pada tarikh 1 Julai 2011 di Real D 3D dan IMAX 3D

Shia LaBeouf , Josh Duhamel , Tyrese Gibson , John Turturro dan Ramón Rodríguez ditetapkan untuk menjadi bintang utama, dengan Peter Cullen kembali sebagai suara Optimus Prime , dan Hugo Weaving juga kembali sebagai suara Megatron . Ehren Kruger , yang bekerja sama dalam penulisan film kedua, dikatakan lagi terlibat dalam menulis. Filem yang sudah menjadi stau fenomena dengan peranan wanita seksi sebagai “eye-candy” , kemunculan Megan Fox seperti diharap-harapkan oleh lelaki-lelaki bermata keranjang akan terpaksa dilupakan memandangkan watak ini telah dilucutkan. Dengan Fox yang membawa karakter sebagai Mikaela, kini Sam akan diberi bunga cinta yang baru, dimana wataknya akan dimainkan oleh model Inggeris Rosie Huntington-Whiteley . Penulis skrip, Roberto Orci dan Alex Kurtzman, juga tidak akan kembali untuk sekuel ketiga ini kerana nama mereka tururt digugurkan dari pengambaran filem ini.

Gambar hiasan

Gambar hiasan; Aksi-aksi ketika penggambaran

– – – – – – PPPffftttttt – – – – – – –

Kini sumber-sumber di internet semakin galak melaporkan tentang kewujudan filem robotik terbaik abad ini, Transformers. Ini diyakinkan lagi dengan aksi pengarah filem ini Micheal Bay telah melakukan siri penggambarannya di bandar Washington DC dengan beberapa aksi letupan.

Penggambaran yang bermula sekitar waktu petang di Washington DC ini dapat dilihat begitu sebuk. Ini dibuktikan dengan krew filem ini memulakan banyak persiapan dan persediaan bagi menjalankan penggambaran di Pennsylvania Ave berdekatan Bangunan Capitol. Penggambaran produksi filem “Transformers: The Dark Moon,” franchise filem Bay tentang kenderaan yang berubah menjadi robot dan bertempur sesama sendiri memerlukan waktu yang cukup lama bagi membuat persiapan. Lebih dari separuh hari disekitar kawasan tersebut bagi menjayakan produksi ini dengan kelengkapan perfileman yang lengkap seperti lampu, kren, penutupan jalan-jalan utama, dan pelbagai kenderaan dari SUV hitam ke kereta Ferari merah dalam kedudukan dan posisi masing-masing .

Gambar hiasan

Poster Transformers 3???

Autobot Baru, Ferrari 458 Itallia

Begitu ramai masyarakat awam berbaris di kaki lima –  dengan campuran pelancong, peminat dari segenap lapisan peringkat umur, tua dan muda memerhatikan dari jauh dengan harapan dapat mencuri sedikit aksi penggambaran yang sedang dijalankan. Tapi tidak ada banyak untuk dilihat. Tiada Autobots (robot baik) atau Decepticons (robot jahat). Bintang film, Shia LaBeouf, juga tidak dapat ditemui. Menurut orang awam yang menyaksikan penggambaran itu, mereka menyatakan ledakan bom, bebola api, tembakan dan lain-lain “fire blazzing” sungguh menggemparkan dan luar biasa. Ini menggambarkan bahawa jalan cerita kali ini sungguh mendebarkan dan mungkin lebih baik dari filem-filemnya yang sebelum ini. Aksi padat yang penuh letupan itu berlangsung lebih kurang 2 minit. Plot, dialog, pembangunan watak dan lain-lainya sangat membransangkan. Ini turut diakui oleh The Washington Post.

Aksi letupan ketika penggambaran dijalankan

p/s – Aku menjangkakan pasti filem ini akan ditunggu-tunggu oleh ramai peminat dan lebih aksi yang dapat menjana adrenalin! Ferrari cun tu…!! Megan Fox nampaknya tidak muncul ini filem ini kerana wataknya telah digantikan dengan model baru….Berdarah hidung beb!

One response

  1. aku tak berap yakin dengan Rosie Huntington-Whiteley. dia dah la tak pernah berlakon.

    tapi dijangkakakn transformers kali ni ada babak bogel sebab Rosie Huntington-Whiteley ni model dan dah biase pose bogel.. apakah akan ada?

    Oktober 16, 2010 at 5:54 pm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s