Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

THE AXE EFFECT

Kisah monolog dalaman antara aku (AKU 1) dan aku yang satu lagi (AKU 2).

Tinggal seorang diri di rumah satu perkara yang membosankan, iyalah….tiada siapa untuk teman berborak, bergurau senda, pukul-mumukul, gusti-menggusti dan wrestling. Bosan. Bangun pagi sahaja sekitar jam 6.30 pagi, satu suasana hening dan sepi menerjah. Bunyi cengkerik pun tidak kedengaran. Ayam tidak berkokok, anjing tidak menyalak. Gosok-gosok mata dan bermonolog dalaman.

AKU 1 – “Haishhh…..kalau aku dah kawinkan bagus…sekurang-kurangnya aku punya teman saban hari

Begitulah cara hidup bujangan…bangun pagi tiada siapa di sisi. Sarapan pagi tidak tersedia. Mandi pagi seorang diri. Aku perlukan teman!

AKU 2 – “Sabarlaa….lagi beberapa bulan je lagi kau akan bernikah!

AKU 1 – “Sabar? Untuk tahan sabar aku perlu kuatkan iman….tapi iman aku bukannya kuat mana..senipis kulit bawang! Tapi masih boleh diharap…”

AKU 2 – “Sudah….mohla kita keluar dan mencari sarapan, mungkin di restauran nanti, kau akan dapat mencuci mata yang dimasuki habuk tu”

AKU 1 – “Makan di mana? kedai makanan pantas atau warung-warung tepi jalan?”

AKU 2 – “Adalaaaa….aku ada port baik buat kau yang kesepian ni….haha!”

– – – – – – PPPfffttttt – – – – – – –

AKU 1 – “Kak, kasik nasi kerabu dan daging ni…saya duduk meja sana k!”

AKAK – “Ok, air apa dik?”

AKU 1  – “Bagi air suam je lah….”

Tiba-tiba…

AKU 2 – “Wehh….anak akak tu cun doww…inilah masanya, p mintak nombor telefon….”

AKU 1 – “Malaslah…kau pergi mintak, lepas tu bagi aku!”

AKU 2 –  “Chaittt…..jangan harap aku nak bagi kau….wehh, kau tengoklah…dari tadi dia dok usha kau je….baik kau cepat sebelum dikebas!”

AKU 1 – “Biarlah kena kebas, aku pun dah nak kahwin dah lagi 2,3 bulan ni….malaslah!”

AKU 2 – “Ok, up to u bro!”

– – – – – – – PPPffttttttt – – – – – – –

ADIK COMEL – “Bang, ni makanan dan air minumnye…

AKU 1 – “Berapa semua..??”

ADIK COMEL – “Nah, ada kat kertas tu bilnye….”

AKU 1 – “Ape ni dik? 012-3754725? Ni nombor telefon bukan bil….”

ADIK COMEL – “Ni nombor telefon saya…semua sekali 5 hengget je…”

AKU 1 – “Terima kasih!”


 

 

 

 

Gambar hiasan; Inilah AXE Effect!

p/s – Terima kasih wangian AXE..tak sia-sia aku menyemburkannya ke badan! The AXE Effect!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s