Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

ENDIK BIL. 4; BANGUN AWAL

Ohhh….sudah pagi 10 Zulhijjah. Tetibe jam aku dah berbunyi-bunyi mengejutku bangun. Seperti biasa alarm memang aku setting pukul 6 pagi pada tiap-tiap hari. Memandangkan hari ini, Aidiladha, aku pun tanpa lengah terus masuk ke bilik air dan mandi. Bersiap-siap mahu ke masjid menunaikan solat sunat Aidiladha.

Carik baju melayu, pakai baju melayu dan samping…..songkok siap sekali.

Terdetik dalam benak hati…

“Eh, kenapa senyap sunyi je rumah aku ni? Lain-lain tak bangun lagi…lupe ke hari ni, raya?”

– – – – – PPPffftttt – – – – – –

Aku tengok jam….

“Demn!!! baru pukul 4 pagi! apsal la bangun awal-awal!!!”

Bukak baju dan menuju ke katil semula.

“Aku mahu melunaskan “kerja-kerja” yang terteangguh!”

Tido!

p/s – Cilanat, macam mana boleh set alarm pukul 4 tadi! cis!

Tinggalkan Jawapan

