Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

ENTRI MEREPEK BIL.1;SIAPA KATA MENULIS PERLUKAN PENGKAJIAN MENDALAM?

Mengantuknya!! Sudah pukul 12:30 pagi dan aku baru dapat teks ringkas…

“Sedang berkaroke ni, dengan family!”

Wahh….”mengkagumkan!” aku kata. Aku tutup Tv Astro Arena yang tertayang dari tadi tanpa aku sedar. Rashid Salleh pengacara. Penat juga badan ni, baik aku tidur sahaja. Masuk bilik, pasang pendingin beku dan “on” kan Tv….dan Ya!!! Lap top. Hari ini belum menulis. Aku fikir, sebelum aku beradu di perbaringan adalah wajar dan elok untuk melontarkan sesuatu yang terbuku di lubuk hati ini agar ianya tidak terpendam, menjadi dendam lalu berubah fizikalnya dengan bermutasi sel-selnya hingga menyebabkan kanser!

Sekali lagi hajat mahu tidur tertangguh. Apa mahu tulis? Apa isu hari ini? Ada bahan menarikkha yang boleh dikongsikan bersama? Macam tak de…jadi, apa lagi difikirkan? Tidur sahaja!

Terdiam, terpana dan terbata. Kaku.

Mahu sahaja aku menulis mengenai Sukan Asia yang sedang rancak berlangsung. Mula aku terfikir, jika aku menulis dengan rancak berkaintan acara sukan itu, sudah pasti tiada siapa yang mahu tontotn Astro Arena dan Siaran Sukan di Tv1. Jadi, mereka mahu makan apa? sekali lagi aku fikir mahu tulis apa….dan…

Ya!! aku dapat….

Laju sekali jari-jemari ini menulis, seolah-olah sedang laju menari di lantai tarian”Sehati Berdansa”. Begitu menarik aksi jari-jemari seperti di gelanggan Raja Lawak hingga mengamit keterujaan orang ramai seolah-olah di pentas Akademi Fantasia!

Lalu, lahirlah entri murahan yang sedang kamu baca ini.

Mudah bukan…so, siapa kata menulis perlukan idea-idea yang berat. Tulis sahaja, dan lihat apa yang minda kamu terjemahkan melalui bicara tinta keyboard. Lihat reaksi massa tentang ini dan duduk sambil goyang kaki berbekalkan susu kambing Hi-Goat panas!

p/s – Jika kamu ada hobi yang mahal, aku syorkan kamu satu hobi yang murah, mudah dan praktikal. Apa itu?…..

TIDO! Kesimpulannya, wahai sang penulis, silalah lelapkan matamu dan beradulah di dalam hawa dingin York si Raja Pembeku!!!

Tinggalkan Jawapan

