Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

TIDAK PUAS HATI DENGAN PEMERINTAH….MAHU PELEMPANG???

Jika kamu tak puas hati kepada pemerintah apa yang kamu lakukan? Katalah terlalu banyak penyelewengan dilaksanakan oleh pemerintah, sebagai contoh…terlalu banyak korupsi, negara yang kurang berdaya maju, serta permainan politik kotor oleh kerajaan. Apa yang kamu lakukan?

Mungkin banyak yang boleh dilaksanakan untuk meluahkan ketidakpuashatian kita, selaku masyarakat. Salah satu yang paling tipikal dilakukan adalah dengan menyelusuri jalan-jalan raya. Angkat sepanduk dan jeritlah kuat-kuat akan ketidakpuashatian kamu. Dengan cara itu, biasanya sedikti sebanyak dapat menggugat kedudukan kerajaan yang memerintah. Ada juga cara rampasan kuasa oleh pihak tentera, di mana pihak tentera akan menubuhkan kerajaan sementara.

Tapi, bagaimana pula dengan menampar muka pengerusi politik? Adakah ianya dapat memberikan impak kepada parti/kerajaan yang memerintah?

Di Nepal, akibat dari ketidakpuashatian dengan pembangunan negara dan ekonomi yang lembap di negara itu telah mendorong seorang lelaki untuk menampar seorang ahli politik! Tindakan yang begitu ekstrim dan berani itu sedikit sebanyak mempengaruhi rakyat jelata yang rata-rata menyokong tindakan lelaki itu.

Devi Prasad Regmi

Mahu kena tampar???

Menurut kata dari satu kenyataan dari http://www.deviprasadregmi.com yang memetik…”Devi Prasad Regmi merupakan seorang anak Nepal yang berani. Tamparan itu bukan hanya kepada pengerusi parti itu, tetapi juga kepada semua pemimpin parti yang lain”. Malah telah wujud laman facebook yang dibangunkan semata-mata hanya untuk menyokong tindakan Devi itu dan hingga kini selepas diwujudkan sudah lebih dari 7000 orang menyokongnya dan kemungkinan jumlah ini akan bertambah!

Sekarang sudah semakin banyak pergolakan di dalam negara di seluruh dunia. Aktiviti pengeboman di Russia, penggulingan pemerintah oleh rakyat di Tunissia dan juga krisis pemerintahan di Lubnan.

Jauhkanlah Malaysia dari malapetaka ini……..

p/s – Oh ya! mungkin ramai yang tak tenang sejak akhir-akhir ni kan? Sindrom cepat melatah, sindrom kuat menabur derma, sindrom konon-konon rajin turun padang, sindrom terpekik-terlolong menabur janji dan juga sindrom perabis duti rakyat! Kenapa? fikirkan DUN Tenang? Pak Politik…Tenang-TENANG AJAAA…..!!! Pak Rakyat, Pilih elok-elok….!!! Depa bagi…sapu jaaa!!

Nak kena tampar??? LoL

2 responses

  1. Kalau kat Malaysia semua orang berani buat macam ni, dah hancur pipi menteri-menteri kita semua.. LOL

    Januari 26, 2011 at 1:21 pm

    • faerrin

      hahahahahaha…..

      aku rasa tak sempat nak hancur pasal kena ISA!!!

      Januari 26, 2011 at 1:31 pm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s