Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

MANUSIA BERTOPENGKAN HAIWAN; BUANG BAYI

MENYAYAT HATI… Beginilah keadaan mayat bayi lelaki yang masih bertali pusat dan uri ditemui di dalam sebuah longkang yang masih dalam binaan di Taman Mekar, Ayer Hitam, Batu Pahat, 29 Jan. – Utusan

Dalam dunia haiwan, ada manusia. Dalam dunia manusia ada haiwan. Inilah sikap segelintir manusia yang bertopengkan haiwan, bernafsukan syiatan.

Lihat gambar di atas. Apa yang kamu rasa? sedih? terharu? atau tidak punya perasaan langsung? Mungkin bagi kamu yang acap kali bergelumang dengan maksiat, dan sewaktu dengannya mungkin tidak punya rasa belas apabila melihat gambar bayi terbuang ini. Sebenarnya, di Malaysia perkara sebegini sudah menjadi perkara biasa. Buang bayi macam buang sampah. Boleh dicampak dan dibuang sesuka hati. Campak sahaja di tepi longkang, buang di tepi jalan, letak di masjid, dan macam-macam lokasi lagi.

Senang cerita, sudah “buat”…..sudah “enak”….sudah di”hasilkan”, sudah lahir…..sudah buntu….ambil jalan mudah dan singkat, buang saja di mana-mana kamu suka macam plastik sampah yang tak ada nilainya.

Ahhhh….malasla aku nak cerita. Kamu, jika kamu “mahu”…pergilah nikah dan kahwin.

p/s – Nikahlah…..hindari maksiat, hindari dosa, hindari pembunuhan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s