Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

KEPUTUSAN MALAYSIA LWN PAKISTAN

Malas nak cakap banyak-banyak.Sekalung tahniah dan penghargaan di atas kecemerlangan skuad Harimau Malaya membenam Pakistan (Pakis-setan) dalam pusingan pertama kelayakan Olimpik sebentar tadi dengan 2 jaringan berbalas 0. Sepanjang perlawanan begitu banyak ruang dan peluang yang kurang dimanfaatkan oleh pemain di barisan hadapan, malahan tiada follow-up dan finishing berjaya dilakukan untuk menjaringkan gol. Barangkali jika kesemua peluang yang ada itu digunakan sebaik mungkin sudah pasti kita berpesta gol malam ini dan pastinya Pakistan di”sayur”kan!

Ini sedikit komen aku yang bernilai 2 sen…..

Dari segi sepakan sudut yang melebihi sedozen itu (baca; lebih 12 kali sepakan sudut dari pihak Malaysia) tiada satu pun yang membuahkan hasil. Dari perlawanan ini, jurulatih Malaysia iaitu sudara Ong Kim Swee perlu memberi lebih penekanan kepada para pemainnya supaya lebih bijak dalam mengatur gerakan dan juga pintar menggunakan peluang yang ada ketika melakukan penyudah di depan gawang lawan (baca; peluang ketika sepakan sudut).

Rata-rata pemain yang beraksi begitu muda dan belia belaka. Tenaga dan kudrat yang ada serta skil yang ditunjukkan begitu memberangsangkan….tapi, sayang sekali lagi, penyudah yang dilakukan di depan gol lawan tidak cantik mana. Diperhatikan, rata-rata mereka lebih suka melakukan rembatan dan tandukan sesuka hati terus ke gawang pihak lawan, ini yang perlu dielakkan kerana aksi yang ditunjukkan ketika mencipta peluang adalah amat cemerlang, tapi di mana pula penyudahnya? Ke Laut????

Sewajarnya, sesuatu perlu dilakukan. Post mortem kembali perlawanan ini supaya ketika berkasi di Lahore pada 9 Mac ini akan lebih membuahkan gol-gol yang cantik!

p/s- Bapak aku kata….”budak-budak ni main tak pakai otak ke, harap tenaga je lebih”

Apa-apa pun…GO!GO!GO! HARIMAU MALAYA!!!

3 responses

  1. Ya betul…penyudah mesti mantap.
    MALAYSIA BOLEH!

    23 Feb Stadium Shah Alam saksinya
    Pakistan kena, terkesima
    2-0, kejayaan ini sungguh bermakna
    Nanti jumpa di Lahore pula.

    Pantun lanjut..http://samakongsi.blogspot.com

    Februari 25, 2011 at 1:47 am

  2. i want to get one

    Mac 16, 2011 at 1:39 am

  3. japan is in a crisis right now

    Mac 16, 2011 at 8:57 pm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s