Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

MONDAY BLUES

Ahad sudah berlalu dan kini malam menjelma sebelum Isnin pagi datang menerpa. Bukan satu yang mudah setelah berehat selama dua hari dengan fikiran kosong. Seolah-olah berada di alam yang tenteram dan aman. Jauh dari segala kucar-kacir pejabat.

Pagi Isnin selalunya masyarakat pekerja masih di dalam satu mood yang tidak berapa baik. Terpisat-pisat dan agak lambat pergerakan refleks terhadap sesuatu dan kebanyakkanya masih terbayangkan keindahan di hujung minggu bersantai di rumah. Akan tetapi tidak dapat tidak Isnin pagi tetap akan menjelma dan pejabat pasti menanti!

Pejabat. Satu dunia yang lain. Semacam di satu planet yang lain. Dunia yang penuh dengan segala macam arahan. Dunia yang berlalu begitu sahaja dan bergerak dengan pantas. Dunia suruhan seolah-olah kamu di hamba-abdikan oleh “superior” kamu. Berbuat segalanya hanya pada dasar “Saya yang menurut perintah” tanpa mempersoalkan segalanya. Kadang-kadang adakah kamu terfikir…kamu bekerja kuat untuk siapa? Adakah segalanya yang kamu lakukan dihargai? dan yang paling penting sekali…adakah upah yang kamu terima setimpal dengan kerja yang kamu lakukan?

Hmmm…

p/s – “Monday Blues”

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s