Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

CUTI UMUM. GUA TAK CUTI, GUA TAK PUAS HATI

Orang lain sedang berehat-rehat di rumah, libur bersama teman-teman, sedang “reboot”kan otak sambil menekan papan kekunci alt-ctrl-del dan menghantar segala keluh-kesah minda ke pusat persampahan dan engkau bikin apa?

Ya!! engkau itu sedang bikin apa?

Masih lagi perlu ke pejabat? masih lagi perlu meletakkan “thumb print” pada papan “log in” (baca; punch card zaman moden)? masih perlu mengambil kunci kereta dan start enjin seawal jam 6:30 pagi? WTF?? Apa yang engkau sedang lakukan? Bukankah besok cuti umum? Bukankah besok masa releksasi minda di alam fatamorgana tanpa sempadan ini? Bukankah esok masa yang paling sesuai untuk engkau….Yaaaa!! engkau untuk bersiar-siar sambil window shopping baju-baju baru untuk diekspresikan semasa hari lebaran kelak?

Adakah engkau sedang bermimpi teman? adakah neuron-neuron sinaps engkau tidak berfungsi, terus tidak dapat menghantar segala maklumat ke otak bagi membuat proses taakulan dengan lebih tepat, padat dan tuntas? Adakah engkau kini berada di awang-awangan menerobos mesin masa yang entah ke mana dibawanya engkau pergi? Bangunlah kawan…bangunlah…sedarkan mindamu…sedarkan hatimu…celikkan matamu…

“Man, boleh tak engkau diam…aku nak makan ayam ni pun tak boleh nak telan tahu!”

“Wei, esok cutilah…rileks-rileks sudah…”

“Man, aku ni kerja Key-EL…diulang, Key-EL…bukan Selangor…faham! Tahulah engkau tu besok cuti janganlah nak perli-perli..elok-elok aku nak belanja engkau makan, karang dengan pinggan-pinggan ni aku belanja sekali”

“Weh, marah nampak….rileks la kawan, Chill beb!”

“Chilll??”

“Yaa…Chill!”

“Kepala otak engkau…gua tak puas hati ni!”

p/s – Bak kata kawan aku R-Chid…Key-EL sekular! hahahaha..Bagi yang bercuti esok, janganlak main belasah je, esok Nuzul Quran, hari turunnya Quran, jangan buat benda bukan-bukan lak! Ingat!

One response

  1. alquran diturunkan malam bro..tak patut cuti tu..kalau cuti pun, aku respek sapa yang mengaji 8 jam dari kul 8 sampai 5 ptg, lepas tu punch out..
    aku tabik!!..hehe. jagan moody man,kao pegi keja, niat betul, pahala pasti dapat punya..:)

    mulakan sesuatu dengan niat.esok 6.30 sila start enjin kete ye…

    Ogos 16, 2011 at 2:57 pm

Tinggalkan Jawapan

