Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SALAM AIDILFITRI 1432H…

Salam Aidilfitri….

Diam tak diam Syawal semakin hampir dan Ramadhan akan berlalu pergi. Setelah sebulan berpuasa dan menunaikan ibadat-ibadat lain tibalah masanya untuk kita semua, muslimin dan muslimat meraikan hari yang bahagia bersama teman-teman, sanak saudara dan keluarga.

Dikesempatan ini aku selaku penulis blog a.k.a jartatan (baca; Jaringan catatan) ini ingin menyusun sepuluh jari untuk memohon ampun dan maaf atas segala kesilapan yang pernah aku lakukan disepanjang karier atau penglibatan aku selaku penulis blog amatur ini. Sekiranya ada ketidakpuashatian atau apa jua komen sila lontarkan saja pada aku dan aku harap ianya dapat membantu memperbaiki segala kelemahan dari pelbagai segi di sepanjang blog ini beroperasi.

Tiada duit raya untuk diberi, tiada biskut raya untuk dihidang, Tiada rendang dan ketupat untuk dimakan, cuma kata-kata yang tersingkap hasil dari penulisan di sini yang dapat aku nukilkan buat kalian semua pembaca-pembaca. Terima kasih.

Seminggu-dua aku akan bercuti menyambut Syawal di kampungku, Johor, aku harap kalian semua yang ingin pulang ke kampung halaman masing-masing, memandulah dengan penuh berhemah dan patuhi segala peraturan dan undang-undang jalanraya agar kalian semua akan selamat tiba ke destinasi yang hendak dituju. Hormatilah pemandu-pemandu lain dan janganlah terburu-buru ketika di jalan raya. Jangan dilupa untuk membuat pemeriksaan pada kenderaan yang dipandu, tengok-tengoklah enjin kereta, tayar, dan lain-lain yang kritikal. Iyalah, di musim-musim perayaaan, kebanyakkan dari kita akan memandu jauh dalam tempoh masa yang panjang. Jadi, sudah tentu “performance” kereta pada tahap optimum diperlukan bagi menampung jarak dan tempoh perjalanan sebegini.

Oklah, aku akan berehat menulis di sepanjang musim perayaan ini dan mungkin akan kembali aktif selepas itu (baca; seminggu, dua kemudian). Apapun, selamat hari raya! maaf zahir dan batin!

p/s – Ketibaan Syawal dirai, pemergian Ramadhan ditangisi.

3 responses

  1. Ampun dan maaf salaj silap bro..balik kg roger la [wpn aku akan raye kat trgganu tahun ni] 🙂

    Ogos 26, 2011 at 12:11 pm

  2. Azrul Angkasawan

    Dah lama aku tak singgah, dan kau masih berjartatan. Selamat Hari Raya!

    Ogos 27, 2011 at 4:31 pm

    • faerrin

      Kao ke mana wahai lurza???

      Ogos 28, 2011 at 4:00 pm

Tinggalkan Jawapan

