Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PENANTIAN ITU SATU PENYEKSAAN

Ohh..aku baru tahu si Nabil Raja Lawak sudah pun menjadi suami orang. Baguslah. Tak perlu banyak lagi kontrovesi lagi Bang Bil! Tahniah dan moga berkekalan ya!

Aku tumpang gembira dengan berita itu. Tapi ada sedikit kekurangan kegembiraan aku. Aku masih menanti buku-buku yang aku tempah secara atas talian sebelum ini melalui kedai buku online Silverfish.  Sungguh menghairankan ianya masih belum sampai lagi hingga kini! Peliknya, sebelum ini buku-buku yang dipesan paling lewat pun akan diterima selepas tiga hari dari tarikh pesanan.

Adakah ianya kerana buku-buku yang aku pesan berkisar kepada buku-buku perjuangan pejuang-pejuang berhaluan kiri lalu ianya tidak dapat dihantar? atau adakah buku-buku ini sudah pun ditarik dari pasaran oleh Kementerian Dalam Negeri?

Entahlah…dan aku masih menanti. Penantian itu satu seksaan yang pedih. Bagaikan kulit yang disiat-siat lalu ianya diperahkan asam limau di atasnya. Pedih yang amat.

Harapan aku, moga-moga pada minggu depan buku-buku yang dipesan dapatlah diterima. Dapatlah aku baca kemudian.

p/s – Buntu…kordu…

Tinggalkan Jawapan

