Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

ULASAN PERLAWANAN VET. SELANGOR MENENTANG VET. SINGAPURA 2011

Veteren Selangor (VSe) berjaya mendapat 2 mata berbalas 1 di separuh masa pertama menentang Veteren Singapura (VSi). Perlawanan yang mengambil masa selama dua puluh minit bagi setiap separuh masa bersempena Piala Sultan Selangor 2011 ini telah mempamerkan mutu permainan di kelas yang tersendiri apabila kebanyakkan pemain yang rata-rata berumur 40an ke atas membuat banyak hantaran-hantaran pendek yang cantik.

Pada keseluruhannya pada separuh masa pertama VSi lebih banyak menguasai padang tetapi kelebihan taktikal teknik serta peluang dan ruang apabila P. Maniam dan Dollah Salleh berjaya membolosi gawang gol VSi pada minit ke-8 dan ke-13. Sebenarnya terlalu banyak peluang yang boleh dimanfaatkan oleh VSe bagi mengondol lebih banyak gol. Di separuh masa kedua walaupun corak permainan semakin laju dan ligat, tetapi tidak banyak percubaan-percubaan tepat dilakukan oleh kedua-dua pihak dan gol yang dicari akhirnya muncul pada minit ke-40 dan ianya digolkan oleh Dollah Salleh.

Pemain-pemain veteren walaupun tidak menampakkan kecergasan yang baik sepertimana di zaman keemasan mereka pada ketika tahun 80an dahulu tapi masih boleh untuk mempamerkan corak permainan dan skil yang baik serta mantap. Mereka lebih kool untuk mengatasi situasi genting dan merbahaya. Jadi, sewajarnya skuad muda ataupun pemain-pemain negara melihat bagaimana keazaman yang ditunjukkan oleh para veteren ini sebagai dorongan untuk mereka mengembalikan zaman kegemilangan bolasepak Malaysia yang cemerlang pada satu ketika dahulu.

Akhir perlawanan, Veteren Singapura tumpas 1-3 kepada Veteren Selangor.

p/s – Syabas para veteren! Elok juga kalau Piala Veteren diwujudkan, bukan apa sebagai suntikan semangat kepada pemain-pemain muda. Lagipun skil yang ditunjukkan masih berbisa!

One response

  1. Very wise good luck

    Oktober 17, 2011 at 6:39 pm

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s