Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PENANTIAN YANG MASIH DINANTIKAN

Penantianku melebihi satu minggu akhirnya berakhir. Buku-buku yang ditempah secara atas talian sudah pun tiba dan pada bila-bila masa sahaja aku bersedia untuk menelaah dan membacanya! Nampaknya bulan ini akan menjadi satu bulan yang bakal diisi dengan pembacaan buku-buku yang aku terima. Tidak banyak buku yang aku beli, cuma tiga buah sahaja iaitu:

1. Memoir Rashid Maidin; Daripada Perjuangan Bersenjata ke Perdamaian (Mengisahkan perjuangan Rashid Maidin di dalam perjuangan menuntu kemerdekaan dari tangan British melalui Tentera Pembebasan Nasional)

2.Memoir Ibrahim Chik; Dari Api ke Rejimen Ke-10 (Ianya menceritakan perjalanan hidup Ibrahim Chik berjuang menuntut pembebasan negara melalui gerakan-gerakan radikal kiri hingga menyertai Rejimen Ke-10 PKM dengan mengangkat perjuangan bersenjata)

3.Anarki Di Kuala Lumpur (Kisah hidup ahli muzik rock-punk aka rockstar di Kuala Lumpur sebuah kota yang penuh cabaran dan dugaan. Beliau bergelumang dengan segala kancah sosial, maksiat, dadah dan arak tenggelam dalam syurga dunia dan hanyut kelemasan…dan akhirnya membawa mudarat kepada dirinya sendiri)

Buku-buku ini sudah pun aku ceritakan pada entri sebelum ini, tapi jika mahu lebih lanjut mungkin kamu boleh google kan sahaja untuk mendapatkan lebih info. Pada aku dengan membaca buku-buku ini kita bukan sahaja dapat menilai dari sudut yang berbeza malah kita juga akan dapat lebih memahami sesuatu kisah sejarah mengikut jalan cerita yang dibawa oleh individu tersebut terutamanya buku nombor 1 dan 2.

Penantian aku bukan terhenti sebegitu sahaja. Aku kini sedang menanti kelahiran anak sulungku yang pada bila-bila masa sahaja boleh dilahirkan jika dikehendaki oleh-Nya! Kini isteriku sudah pun mengambil langkah bersiap-siaga untuk mengerah kudratnya apabila tiba waktunya kelak. Inshaallah aku bakal dikurniakan seorang cahaya mata di akhir bulan ini (baca;due date 24/10/2011) dan Inshallah juga bayi ini adalah bayi lelaki. Syukur ke hadrat ilahi. Mudah-mudahan segala-galanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan oleh-Nya.

p/s – Menanti dan terus menanti, mudah-mudahan ianya memberi pulangan yang baik. Amin…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s