Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

BOSAN…BOSAN

Pantas sungguh masa berlari, sedar-sedar sahaja sudah petang. Iyalah bak kata orang tua-tua…dunia akhir zaman memang begitu, segala-galanya berjalan pantas, semuanya mahu cepat dan semuanya mahu “right now”. Sudah hidup di zaman serba laju dan moden makanya kita perlulah mengikut rentak kehidupan jika tidak menurut segala kemahuan kehidupan yang serba laju bagaikan roket begini sudah pasti kita akan tertinggal di belakang dan akhirnya hilang ditenggelami masa!

Kadang-kadang kehidupan yang sebegini rupa menjadikan manusia lekas bosan dan leka. Leka ditenggelami permainan dunia yang hanya sementara dan bosan kerna saban hari melakukan kerja-kerja yang sama dan tidak kunjung habis hingga ke akhirnya!

Aku juga orang yang lekas bosan tapi sebosan manapun, aku masih mampu memberikan sepenuh komitmen terhadap kerja yang ku lakukan. Bak kata orang lama-lama “alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan” . Aku lekas bosan dengan layout blogku dan oleh kerana itu sudah beberapa kali tema dan latar belakang blog ini bertukar dalam sebulan. Aku juga lekas bosan dengan kata-kata orang politik yang “cakap…tak serupa bikin yang hanya tahu berjanji tapi tidak pernah tahu erti menunaikan tanggungjawabnya. Aku juga lekas bosan dengan sikap budak-budak melayu islam zaman sekarang yang mudah sangat terikut-ikut budaya luar lalu melupakan jati diri mereka sendiri. Aku bosan dalam banyak perkara dan jika aku menulis perkara kebosanan ini sudah pasti kamu-kamu semua akan turut bosan untuk membaca entri ini hingga tamat.

Ada satu perkara yang tak akan buat aku bosan. Membaca. Kini aku sudah pun tamat membaca salah satu dari buku yang telah aku nyatakan pada entri yang lepas buku tersebut adalah Memoir Rashid Maidin. Elok buku ini untuk dibaca terutamanya golongan muda kerana di dalamnya terkandung pelbagai cerita yang tidak pernah diberitahu dan dipelajari di dalam subjek sejarah ketika di sekolah dulu!

Sudah, tutup cerita mengenai bosan. Tukar topik mengenai Sukan SEA pula. Sukan SEA 2011 kali ini dijangkakan berlangsung tidak lama lagi iaitu pada 7 November 2011 hingga 22 November 2011 di Jakarta dan Palembang, Indonesia dan dirasmikan oleh Presiden Indonesia iaitu Susilo Bambang Yudhiyono. Menurut dari pembacaanku sebanyak 350 bilion Rupiah (baca; Bajet 2010) dan 2.1 trilion Rupiah (baca; Bajet 2011) telah diperuntukkan oleh Kerajaan Indonesia untuk membiyai sukan  SEA kali ini. Acara yang berprestij pada peringkat ASEAN kali ini pastinya bakal menarik perhatian bagi sukan bola sepak kerana acara tersebut adalah yang paling diminati oleh warga ASEAN lagipun, pada temasya sukan kali ini bakal menyaksikan skuad-skuad bola sepak di ASEAN berentap untuk merebut gelaran juara di peringkat ASEAN dan adakah Malaysia mampu mempertahankan kejuaraan mereka selepas memenagi pingat emas ketika di sukan SEA yang lalu di Vietnam?

Jika kali ini Malaysia tumpas atau tidak layak ke peringkat akhir…nampaknya semakin bosanlah aku untuk memberi sokongan kepada skuad Harimau Malaya, memandangkan prestasi skuad bimbingan Coach Rajagobal kini berada di tahap yang terburuk selepas tewas beberapa kali di peringkat perlawanan persahabatan antarabangsa.

p/s- Hati-hati dengan skuad Indonesia, Singapore, Thailand dan Vietnam mereka kini semakin mantap! Ahhhh…bosan!bosan!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s