Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SELANGOR MEMBURU KEJUARAAN KE-33 PIALA MALAYSIA, MAMPUKAH?

Piala Malaysia sudah hampir ke penghujungnya dan di kala ini pertemuan di antara Selangor dengan Terengganu sedang berjalan dan satu lagi venue menyajikan perlawanan antara T-Team dengan Negeri 9. Piala Malaysia adalah piala bola sepak yang paling berprestij di negara kita dan ianya sudah pun bermula sejak dari tahun 1921 lagi.

Aku tidak kisah dengan lain-lain team. Tapi aku sangat peduli dengan Selangor yang merupakan tempat kelahiranku. Melihat dari perlawanan separuh masa pertama tadi, dapat aku nilaikan yang misi memburu kejuaraan yang ke-33 adalah mustahil kerana Terengganu sudah pun mendahului 3 mata secara agreget

Aku tak berharap apa-apa, kerana Selangor sudahpun jauh tertinggal. Apa yang diperlukan mungkin sedikit nasib dan usaha yang lebih. Banyakkan serangan, kukuhkan benteng pertahanan dan ampuhkan bahagian tengah pastinya misi memburu kejuaraan yang ke-33 adalah tidak mustahil!

Kedudukan separuh masa pertama: Terengganu 1, Selangor 0

Kedudukan separuh masa kedua: Terengganu 2, Selangor 0

Selangor tidak layak ke pusingan akhir bagi merangkul kejuaraan Piala Malaysia bagi tahun 2011 dan nampaknya Negeri 9 akan menentang Terengganu di pusingan akhir nanti.

p/s – Kenapa suka bebenor bakar mercun ye? Ohhh…minggu depan Deepavali. Raya..kenala bakor mercun…!! Lagi satu, kenapa asek suka nak bergadoh je ye (baca; T-Team lwn Negeri 9)? Sukan kot….mainla dengan professional kalau tak boleh kena provok baik ang pi tanam sayur kat kebun! tak pun main bola kocek ja bro!

2 responses

  1. mungkin tahun ini bukan rezeki selangor kot, insyaallah tahun depan ada tu……

    Oktober 23, 2011 at 12:21 pm

    • faerrin

      Mungkin tahun depan…tapi nampaknya Negeri 9 sekarang semakin mantap. Corak permainan rileks tetapi berbisa pada penyudahnya!

      Oktober 25, 2011 at 9:10 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s