Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

ANUGERAH INDUSTRI MUZIK 2011

Anugerah Industri Muzik muncul lagi tahun ini. Kali ke berapa, itu aku tak tahu, apa yang aku tahu anugerah ini bermula sejak dari tahun 1994 lagi dan dianjurkan oleh Persatuan Akedemi Industri Muzik Malaysia (AIMM) dan disokong oleh Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM). Malam ini bertempat di Stadium Bukit Jalil tepat jam 9 malam akan berlangsunglah acara gilang-gemilang ini. Jika kamu masih bertanya kali ke berapa, elok kamu kira sendiri sejak tahun pertama penganjurannya pada 1994 hingga kini.Dapat?

Tipikal.

Kenapa tipikal? Kerana kita akan disajikan dengan perkara-perkara yang sama sebagai contohnya, anugerah itu dan ini. Persembahan ini dan itu. Ucapan penghargaan dari pemenang yang berjaya merangkul juara dalam kategori masing-masing (baca; pakai seksi tak ingat kemudian sebuk-sebuk berucap “Syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnianya saya berjaya dan bla, bla, bla). Artis-artis melaram berfesyen dengan baju sendat tak cukup kain. Gimik yang biasa-biasa serta upacara “karpet biru/merah” dan tak dilupa gelagat pengacara majlis yang tak kelakar cuba buat kelakar disepanjang pengendaliannya terhadap majlis tersebutt. Itu semua adalah perkara biasa berlaku dalam majlis ini, Anugerah Industi Muzik (AIM).

Aku tak pernah pula nak ambil kisah akan apa jua anugerah industri seni tanah air kerana aku sudah bosan menontonnya. Ianya umpama menonton cerita yang sama berulang kali sambil dimainkan oleh watak berbeza setiap tahun. Apapun semoga perjalanan majlis berjalan dengan lancar dan selamat menonton bagi kamu semua.

p/s – Huargghhhh….Ngantuk. Bosan. Layan Astro Sport dan Astro Movie je lah malam ni!

Sorrylah, aku bukan nak cerita pasal AIM sangat. Mahu cerita lanjut AIM, pergi klik kat laman Murai.com.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s