Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

DADDY DAY AND NIGHT CARE

Pagi yang hening. Aku menulis. Tak dapat nak lelapkan mata. Anak di sisi. Tidur nyenyak, bergolek ke kiri dan kanan. Jari jempolnya dihisap-hisap macam puting susu pulak. Aku biarkan. Baru sahaja tadi susu diberi bagi menangani suara garaunya yang nyaring meminta-minta susu.

Oh….Rupanya sudah agak lama tak update. Macam biasa, alasan tipikal. Bizi.Aku tiada alasan lain selain dari alasan yang ini.

Bercerita pasal anak tadi bukan kerana apa. Aku sekarang menjadi “sura rumah” secara separuh masa kerana “orang rumah” sedang berkurusus 2 minggu. Satu tempoh masa yang agak lama dan panjang juga. Harap-harap semuanya dapat berjalan dengan lancar. “Orang rumah” dapat bekursus dengan tenang dan sukses, si Khaliff pula tak lah merengek atau buat hal di sepanjang tempoh pemergian mummynya buat sementara waktu ini.

Oh….lamanya….

p/s – Malam ni aku terus overnight, layan Man U lawan Man City. Cara! Nasib baik esok cuti.

Tinggalkan Jawapan

