Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

25 PROTOKOL PEMIMPIN ZIONIS BAHAGIAN 2

Sambungan tempoh hari…sili klik di sini.

Protokol Yahudi ini sebenarnya mendedahkan rancangan atau game plan yang disusun bagi mendirikan sebuah negara Yahudi yang diusahakan berkurun lamanya. Protokol ini disunting sendiri oleh para ilmuan, cendiakawan, strategis Zionis. Protokol ini juga menggariskan bagaimana Yahudi merancang kemusnahan agama, bangsa dan negara-negara sasaran mereka bagi memastikan perancangan keji mereka mencapai matlamatnya.

Kali ini aku senaraikan 5 (lima) lagi protokol Yahudi Zionis.

11. Melaga-lagakan sesama manusia supaya sentiasa berperang dengan menanamkan bibit-bibit permusuhan dalam perjanjian damai yang sedang berlangsung, sebagai titik tolak persengketaaan hakiki sehingga beradu kuasa untuk menundukkan lawan melalui kelengkapan persenjataan perang. Bagi mencapai tujuan itu, pinjaman diberikan selepas perang untuk pembangunan semula negara yang hancur. Kesannya negara terbabit akan terbeban dengan hutang yang sukar dilangsaikan kecuali dengan tunduk pada arahan pihak pemiutang. Maka orang Yahudi dapat mengatur strategi mengahancurkan politik dan negara tersebut dengan mudah.

12. Melahirkan pemimpin bangsa yang lemah sahsiahnya, mudah terpengaruh dan tunduk kepada mana-mana kuasa. Namun sebagai ganjaran, kehebatan pemimpin itu didedahkan kepada khalayak umum melalui propaganda media massa yang mempromosikan kelayakan menerajui barisan kepimpinan negara. Selepas itu, pemimpin yang dipilih dapat diperalatkan dengan mudah bagi mencapai cita-cita politik kuasa asing.

13.  Memiliki dan menguasai media massa seluruhnya untuk mempromosi tipu muslihat, propaganda murahan dan menjajakan idea yang berbaur hasutan dan memburukkan orang lain sehingga konspirasi tercapai melalui kontrovesi.

14. Menggulingkan negara yang merdeka dan berdaulat tetapi enggan tunduk kepada konspirasi mereka. Hal ini dilakukan dengan cara menabur benih hasutan bagi mencetuskan pemberontakan dan keganasan dalam negara sehingga mengkucar-kacirkan keadaan yang membawa kepada kehancuran.  Serentak dengan itu kecaman dan kutukan bertalu-talu dilemparkan bagi membentuk pembentukan kepimpinan baru dan menghambat pemimpin yang lama ke tali gantung atas tuduhan khianat kepada undang-undang. Maka dalang-dalang yang mewarnai konspirasi diangkat untuk menerajui negara yang baru.

15. Mempergunakan saat genting negara yang dilanda masalah ekonomi dengan menawarkan panduan mengatasinya. Kajian-kajian ilmiah dapat memperdengarkan isu kemiskinan, kebuluran dan pengangguran yang disebabkan pengabaian rakyat dan negara terhadap pembangunan ekonomi. Mereka mengingatkan betapa ekonomi yang mantap memungkinkan segala perubahan yang baik pada masa depan.  Bermula dari situlah mereka menanam semangat menyayangi harta dan menjadikan agenda hidup terpenting dalam semua lapisan masyarakat, baik pemimpin mahupun rakyat jelata. Tanggapan yang “indah di luar tetapi di dalamnya tersirat 1001 masalah dipegang kukuh oleh kebanyakkan orang dalam mengejar harta sehingga lupa tanggungjawab kepada masa depan politik negara dan agama.

Bersambung….

p/s – Yahudi jahat ada di mana-mana! New World Order, itulah sasaran mereka!

Dipetik dari Buku “Musuh Rahsia” Karangan Rosli Husin serta dari sumber-sumber bertulis lain untuk tujuan perkongsian ilmu bersama.

One response

  1. Pingback: 25 PROTOKOL PEMIMPIN ZIONIS BAHAGIAN 3 « PANDANG-pandang

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s