Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

PRU 13, SUNGGUH AKU TAK SABAR!

Pejam celik, pejam celik bulan sepuluh dah nak habis, tahun 2012 pun dah nak habis.

Bulan sepuluh sudah pun hampir tiba di pertengahan. Hujung bulan bakal menyambut Raya Haji, maka ramailah yang hendak berkenduri-kendara nak buat korban dan akikah. Oh! sungguh aku tak sabar. Aku tak sabar nak asah parang tajam-tajam, dah tak sabar nak tolong orang-orang kampung tumbangkan lembu, dah tak sabar nak lepah-melapah daging-daging korban, dah tak sabar nak agih-agihkan daging korban. Sungguh aku tak sabar!

Tapi, ada juga satu perkara yang paling aku nantikan dan buatkan aku sangat-sangat tak sabar.

PRU 13!

Inilah perkara yang aku dok tunggu-tunggu sampai la ni. Tak de pulak apa-apa kata putus dari PM. Tapi dari sudut sipi-sipi bila di tengok keadaan semasa, benda yang dinanti-nanti ni macam semakin hampir cuma tak tahu bila ianya akan dijalankan. Mungkin hujung tahun, mungkin awal tahun depan. Bila pergi sana-sini, lepak di kedai-kedai makan, aku sering terdengar cakap-cakap orang ramai hal-hal PRU ni. Apa yang aku nampak PRU ni ibarat satu teka-teki yang berlegar di benak orang ramai.

Aku tak sabar nak PRU. Sungguh aku tak sabar! Aku tak sabar nak beratur panjang. Tak sabar nak conteng kertas undi. Aku tak sabar nak tengok orang-orang politik gaduh sana-sini. Aku tak sabar nak lalu kawasang hingar-bingar pondok panas dekat kawasan buang undi dan aku suka sangat tengok aksi-aksi dangkal penyokong politik yang suka buat provokasi ganas. Serius aku tak sabar!

p/s – Tak sabar nak buang undi!

Tinggalkan Jawapan

