Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

HONG KONG DI KONGKONG!

Hujan malam nan dingin membuatkan aku terasa kurang aktif. Mahu berhibernasi bagaikan beruang polar menikmati cuti musim sejuk di kutub utara, tapi aku bantutkan usaha itu. Malam ni ada beberapa perkara yang perlu diselesaikan. Malam ini juga ada perlawanan persahabatan Malaysia dengan Hong Kong, aku selaku peminat tegar Harimau Malaya pasti akan memberikan sokongan moral sepenuh hati.

Jadi aku tonton perlawanan tersebut.

Ini sedikit ulasan yang aku petik dari fan page Harimau Malaya.

“Secara keseluruhannya Malaysia bermain agak baik, setelah menyerap asakan awal Hong Kong pada separuh masa pertama, pemain kita kembali mengatur serangan dan banyak percubaan menarik terhasil. Sepatutnya kita di hadapan 2-0 pada separuh pertama tapi nasib kurang menyebelahi. Separuh masa kedua HM lebih mengancam dengan serangan bertali arus dan tidak terbawa2 oleh tindakan ref yang kurang professional dan akhirnya Safee menjaringkan gol pertama. Selepas itu Safee sekali lagi hampir menjaringkan gol yang amat menarik setelah menggelecek beberapa pemain HK. Safee juga dilihat kerap berjaya merampas bola dari pemain lawan dan kemasukan Safiq Rahim membunuh terus harapan HK untuk bangkit setelah menjaringkan gol ke-2 dengan free kick yang AMAT cantik. Gol ke-3 juga hasil sepakan percuma Safiq yang membolehkan Fakri menjaringkan gol setelah keeper HK gagal menangkap kemas.”

Ranking FIFA.

Malaysia:162, Hong Kong:160

Perlawanan Piala AFF: 24 November 2012

p/s – Ada can ke Malaysia menang lagi?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s