Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

SHAYETET 13 VS IZZ AD-DIN AL-QASSAM

Mereka memiliki antara pasukan perang dan ketumbukan militari yang tercanggih didunia. Mereka miliki angkatan laut yang kuat. Mereka miliki angkatan darat yang mantap dan angkatan udara yang tegap. Kecanggihan militari dan kempuhan kuasa mereka bukan calang-calangnya apatah lagi dikelilingi negara Arab disekitarnya. Ketumbukan komando dan pasukan khusus mereka antara yang terbanyak dan terbaik di dunia.

Sebutkan sahaja kelengkapan militari mereka dari kereta kebal, pesawat pejuang, helikopter tempur, assault rifle, drone pengintip, meriam-meriam, misil jarak dekat-sederhana-jauh, kapal perang laut waima senjata kimia dan biologikal pun mereka miliki. Kereta Kebal Markava Mark4 mereka merupakan antara kereta kebal yang “terkebal” dan tercanggih di dunia dan mereka memiliki beribu unit kereta kebal jenis ini (baca; Mark4 adalah versi terkini dan dimaklumkan terdapat 360 unit di dalam ketumbukan militari darat mereka-difahamkan kereta kebal kebangga IDF ini taklah sekebal mana setelah kantol ketika perang Israe -Hizbullah apabila komando Hizbullah berjaya meletupkan beberapa biji kereta kebal jenis ini). Pesawat pejuang F-16 Fighting Falcon dan F-15 Strike Eagle telah terbukti keampuhannya, Helikopter pengempur AH-64D Apache dengan misil anti kereta kebal ATGW menguatkan lagi penguasaan udara pasukan ini. Dron pengintip pesawat tanpa pemandu UAV milik mereka dengan mudah menjalankan tugas-tugas pengintipan dan pemantauan dari ruang udara. Dron UAV mereka canggih, cukup canggih dan dilengkapi dengan teknologi terkehadapan. Ringan dan mudah dioperasikan dalam masa yang singkat. Juga dengan pelbagai misil-misil serangan jarak dekat-sedehana dan jauh..namakan sahaja…SPIKE, BGM 71-TOW, LAHAT, MAPAT, NIMROD, M47 DRAGON dan macam-macam lagi.

Shayetet 13 adalah pasukan elit naval-komando mereka. Boleh diletakkan sebaris dengan pasukan SBS Britain juga Navy SEALS USA. Pasukan komando ini adalah antara pasukan komando yang terlatih dan paling aktif didunia, kerap kali diatur gerak ke dalam kawasan konflik pada setiap masa. Khusus kepada Sea-To-Land, anti pengganas, tugas-tugas subversif, risikan intelligent dan sabotaj. Pasukan ini juga ada pasukan bantuannya sendiri dan pasukan bantuan ini juga merupakan pasukan khusus yang amat terlatih dalam urban warfare. Pasukan bantuan ini dikenali sebagai Sayeret Matkal dan Shaldag Unit.

Mereka sememangnya mempunyai ketumbukan militari yang terhebat di Asia Barat, tapi mereka angkuh, sombong, bongkak dan takabur dengan kekuatan mereka. Siapa tidak kenal ISRAEL DEFENSE FORCE (IDF)?

Walaupun mereka kuat, mereka masih ada perasaan takut kepada satu-satunya pasukan komando Hamas, iaitu Briged Izz Ad-Din Al Qassam. Unit ini adalah unit komando tentera paling kental di Asia Barat. Mereka sangat tawadhuk dan cintakan syahid. Pasukan ini berkekuatan sehingga 25,000 orang yang siap sedia meyerahkan jiwa raga mereka kepada ISLAM dan ALLAH S.W.T semata-mata untuk menegakkan agama-Nya dan mendapat redha-Nya. Rata-rata para komando AL-Qassam terdiri daripada anak muda yang sungguh suci jiwanya. Mereka tidak punya kereta kebal canngih. Mereka tidak punya senjata canggih. Mereka tidak punya pesawat pejuang. Mereka tidak punya kapal laut dan kapal selam! Mereka hanya miliki rifle AK-47, mortar, pelancar grenade dan yang paling gempak pun, MISIL AL-QASSAM yang hanya mempunyai jarak efektif lebih kurang 20 kilometer (baca; Misil Al-Qassam yang terkini adalah generasi ke-tiga yang mempunyai kuasa peledak dari campuran gula dan potassium nitrat serta campuran baja , TNT dan urea nitrat, rekabentuknya sangat simple dan dibuat dari besi sahaja. Apa yang mengejutkan ianya hanya dibuat di dalam bengkel kereta!) Tapi dengan misil yang tak seberapa inilah yang membuatkan warga Israel tak tidur malam dan angkatan IDF nya ketakutan setiap waktu.

Semoga bantuan Allah akan sampai kepada pejuang-pejuang di Palestin. Semoga Allah mengirimkan malaikat-malaikatnya untuk membantumu AL-QASSAM! Sesunggunya pintu syahid terbuka luas untuk mereka. 

p/s –  KHAIBAR KHAIBAR YA YAHUD, JAISYU MUHAMMAD SAUFA YA UD! ALLAH HU AKBAR!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s