Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

MISI WAJIB MENANG HARIMAU MALAYA MALAM INI! AFF SUZUKI 2012.

Malam ini merupakan malam segala penentuan. Sama ada kalah atau menang. Layak atau tidak. Harapan aku dan juga seluruh anak Malaysia hanya satu. Layak ke pusingan seterusnya dan akhirnya menebus dendam kesumat yang masih terbuku di hati dengan Singapura. Difahamkan layanan Thailand terhadap pasukan Malaysia amat teruk. Berlatih di padang yang becak, pemain Harimau Malaya di baling batu dan akhir sekali tidak dapat “merasa” padang di Stadium Supalachasai kerana dengan alasan “takut padang rosak”.

Kenapa ada faktor double standard di situ?

Bukankah layanan berkelas 5 bintang telah diberikan kepada seluruh pasukan Thailand ketika di Malaysia? Itu belum lagi dengan kata-kata dari coach pasukan Thailand yang kerap melemparkan kata-kata kurang manis sejak dari awal lagi. Yang menghairankan, kenapa setiap kali pasukan Harimau Malaya bertandang ke negara luar pasti akan ada perkara yang tidak diingini berlaku tidak kira dari pihak penganjur dan juga penyokong di negara lawan? Masih ingat dengan “Barracuda” di Indonesia?

Takpe.

Biarkan mereka dengan cara mereka. Pastikan malam ini milik kita dan sama-samalah kita berdoa untuk kejayaan pasukan Harimau Malaya pada malam ini. Lemparkan aura positif ke pasukan negara di Thailand semoga kejayaan milik Malaysia dan akhirnya Piala AFF milik kita sekali lagi.

p/s – Biar menang, dapat cuti peristiwa lagi tahun depan! K-Monlah Harimau Malaya! Malaysia menang 3-1.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s