Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

DRIVE PAGI-PAGI MEMANG MENGANTUK!

Aku ni ada sikit masalah kalau drive kereta pagi-pagi hari. Aku mengantuk. Mata macam ada sauh kapal. Berat semacam. Bahaya!

Pagi-pagi hari biasanya aku akan bergerak ke Bangi (aku baru berpindah ke Bangi baru-baru ni, sebelum ni pejabat di KL-Cheras) jam 6:30 pagi biasanya aku mulakan perjalanan. Lepas siap kemas itu ini, mengadap anak aku yang sedang nyenyak tidur dan bagi amanat sampingan pada bini aku, aku terus gerak. Jadi di hening subuh sunyi tu, berdesuplah aku hilang di dalam pekat subuh.Masuk highway PLUS. Bila dah masuk highway, mulalah aku mengantuk. Jalan lengang sekitar area Simpang Ampat ke Pedas Linggi dan menuju ke Senawang. Tak banyak kereta, tak banyak motor, tak sesak. Bila tak banyak persaingan, mulalah aku mengantuk. Mulut dah start sangap-sangap. Mata dah berair. Kadang-kadang aku tampar-tampar je muka aku bagi hilangkan mengantuk.

Bini aku ada bagitahu aku hari tu, “cuba beli stock red bull banyak-banyak….simpan lah dalam kereta, nanti bole minum untuk hilang mengantuk”

Aku cakap, ” Red bull tak baik untuk kesihatan, karang tak pasal-pasal dapat kencing manis!”

Jadi, aku masih mengekalkan cara tradisional untuk hilangkan mengantuk. Tampar muka! Teknik yang mudah, murah dan mujarab. Sekali kena terus segar.

p/s –  Don’t drink and drive! Nampaknya dah 2 tahun aku berulang-alik Melaka-KL, OOPPPS!! sekarang Melaka-Bangi! hehe!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s