Pemerhatian dan pandangan dari bebola mata yang berkaca mata terus dinukilankan dan diekspresikan dalam bentuk penulisan…

RAGAM SI KHALIFF…

Khaliff sekarang umurnya dah masuk setahun dua bulan. Semakin besar dan semakin meninggi anak jantan aku yang sorang ni. Pandai dah nak berborak dan pandai dah mengemas rumah. Kalau mengemas rumah memang “berseri-seri” rumah aku jadinya. Dari depan ruang tamu, masuk ke bilik tidur terus ke belakang ruang dapur habis dikemasnya. Pendek kata citarasa tinggi, taste “Eric Leong” Coppa Cobbana wa cakap lu!

Bila Khaliff dok leka mengemas aku dan wife senyum simpul dan geleng-geleng kepala. Iyelah, kalau di”interupt” tak pasal-pasal lain pulak jadinya. Jadi aku biarkan. Satu lagi kecenderungan anak aku si Khaliff ni bila dia minat bebenor dengan benda-benda yang teknikal. Aku ambil satu contoh, basikal roda tiganya. Diambilnya, di terbalikkan, ditonggengkan dan macam-macam lagi perkara yang dibuatnya! Satu perkara lagi, Khaliff sukakan bola sepak. Ya! Sukan nombor satu dunia ni telah memberikan perangsang kepada si Khaliff sejak dari dalam perut lagi.

Bila aku tengok karekter anak aku macam ni, aku boleh agak yang satu hari nanti dia boleh jadi engineer atau mungkin pemain bola sepak negara yang boleh membawa Malaysia ke Piala Dunia! Siapa tahu?

dan…pada masa itu, barulah aku pulak menulis Buku, Malaysia akhirnya ke Piala Dunia!

Hahahaha!

p/s – Angan-angan besar aku ni!

Tinggalkan Jawapan

